Kevés startup beszél az emberek nyelvén
A sikeres magyar startup cégek komoly elismertséget szereztek az elmúlt években, és sok fiatalt ösztönöztek arra, hogy kipróbálják magukat vállalkozóként. Vannak is jó ötletek, fejlesztések, de sokan csak a megérzéseikre hagyatkozva vágnak bele a munkába, tudatos stratégia nélkül. Gyakori hiba, hogy nem tudják megszólítani az ügyfeleiket.
A DBH és a Lewis PR erre reagálva olyan startupversenyt indít Seed Star Battle néven, amelyen a győztes csapatok egymillió forint értékű szakmai támogatást kapnak. A DBH-tól többek közt nemzetközi mentorokhoz kapnak hozzáférést, míg a Lewis PR fél éven át segíti a csapatot a felhasználókkal és az üzletfelekkel való kommunikációban.
Sokszor megkeresnek minket startup csapatok, és kiderül, hogy nem tudják megszólítani az ügyfeleiket. Csak magukról, a technológiájukról kommunikálnak, és elfelejtik elmondani az ügyfélnek, hogy neki ez az egész miért lesz előnyös.
- mondta Zorigt Batjin, a Lewis PR hazai vezetője. A mára befutott miutcánk.hu-t említette példaként, akiket kisegítettek sajtókapcsolatokkal, közlemények megírásával. Ők például a sajtó által generált érdeklődésre nem voltak felkészülve, magyarázta Zorigt, és a cikkek megjelenése után hirtelen megnövekedett látogatószámtól akadozni kezdtek a szerverek.
Vannak olyan ötletek is, amiket egyerűen képtelenség Magyarországon letesztelni, mert túl kicsi a közönség. A DBH többek közt ebben igyekszik segíteni a startupoknak a regionális mentorhálózatával. „Lengyelország már elég nagy, és ott az emberek fogékonyabbak az újításokra, vállalkozó szelleműek” - fejtette ki Erdei Sándor, a DBH alapítója és vezetője. A Seed Star inkubátort azért hozták létre, hogy felkészítsék a csapatokat a nemzetközi megjelenésre. Ha tőkére van szükségük, akkor a DBH azt reméli, a náluk elvégzett felkészítés után könnyebben meg tudják majd szerezni.