65 milliós büntetést kapott a Telekom
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 65 millió forintra büntette a Magyar Telekomot, mert a szolgáltató több ezer előfizetőjének okozott kárt kötbérfizetés elmulasztása, illetve nem megfelelő fizetés miatt – derül ki a hatóság közleményéből. Az NMHH a bírság mellett a kötbérkezelési folyamatának módosítására is kötelezte a szolgáltatót, amelyet már korábban is többször elmarasztaltak hasonló okból.
Az NMHH általános hatásági ellenőrzés keretében vizsgálta, hogy a Magyar Telekom 2013 és 2014 között betartotta-e a jogszabályokban foglalt kötbérkezelési előírásokat az szolgáltatásaival kapcsolatos eljárások során. Miután felmerült a jogsértés gyanúja, az NMHH tavaly szeptemberben eljárást indított a cég ellen. Ennek során a hatóság jogsértéseket tárt fel 1148 előfizetői szolgáltatás-létesítési, 165 korlátozás-megszüntetési, 221 szolgáltatás-áthelyezési és 150 szerződésátírási eljárás kapcsán.
A legtöbb jogsértést a Telekom a szolgáltatás létesítése körében követte el, a feltárt határidő-túllépések esetén jogsértő volt az összes kötbérkezelése, mert a kötbért nem megfelelően számította, vagy elmulasztotta, illetve jelentős késedelemmel teljesítette a kifizetést és a kötbérről való tájékoztatást. Szintén a szolgáltatás létesítése körében tárta fel az NMHH azt a súlyosan jogsértő gyakorlatot, hogy a Telekom nem a jogszabályban meghatározott, hanem egy általa kidolgozott metódus szerint számolta a kötbért, amivel számos esetben megkárosította az előfizetőit. Az általa alkalmazott számítással ugyanis a kötbér összege jellemzően jóval alacsonyabb volt, mintha a jogszabály szerint számolta volna azt.
Az elmaradt kötbérek megfizetése az NMHH eljárásának ideje alatt megtörtént, azonban sok esetben így is több, mint egy év késéssel kapták meg a pénzüket a jogosultak. Közel 19 millió forint kötbért fizetett a Telekom az érintett előfizetőknek a vizsgálat alatt, de a hatóság további több, mint 3 millió forint elmaradt kötbér kifizetésére is kötelezte a szolgáltatót.