A Google elkezdett tesztelni egy új hirdetéskiszolgáló rendszert Kansas Cityben a saját, szuperszélessávú Google Fiber internetelérésén keresztül elérhető tévészolgáltatáson. A rendszer alapja az, hogy a hirdetésekkel egyrészt nem kell a tévés nézettségmérés megbízhatatlan számaira alapozni, másrészt minden egyes előfizetőnek egyénileg lehet kiküldeni a készülékére a hirdetéseket. A Google a set-top boxok adatai alapján pontosan tudja minden egyes előfizetőjéről, hogy miket szokott nézni, milyen csatornák, milyen műsorok a kedvencei, és ehhez tudja igazítani a reklámokat is.
Az amerikai kábelcégek már jó ideje használnak személyre szabott hirdetéseket, de ezeket nem egyéni, csak helyi szintre tudták célozni. Vagyis például egy NFL-meccs szünetében mindenkinek a saját, városi pizzériát vagy éppen autókölcsönzőt reklámozó, helyi hirdetéseket adta be. Most azonban már azt is tudja a rendszer, hogy a tévézési szokásaink alapján az autókölcsönző vagy a pizzéria hirdetését érdemesebb inkább megnézetnie velünk.
A rendszer sokat segíthet a hirdetők oldalán is, hiszen pontosan meg tudják majd mondani, hogy kiknek akarnak hirdetni, és azt is, hogy a reklámjukat hányan látták. vagyis ugyanúgy a pontos nézettségi adatok alapján fognak fizetni, mint a neten. A tévében eddig a Nielsen közönségmérése volt a számlázás alapja, ami egy pár ezer fős minta alapján adott becslést a teljes, országos számokra. De a néző is kap némi kontrollt a hirdetések felett, és letilthat egyes reklámokat, mint ahogy például a Facebookon.
Az új hirdetési megoldás tehát a hirdetőknek, a tévétársaságoknak, és a nézőknek is jó lenne, de persze a Google-nek a legjobb. A probléma az vele, hogy kizárólag úgy tud működni, ha a tévéműsort a Google hardvere juttatja el a felhasználók otthonába - vagyis a kábeltársaságokat ütné ki a nyeregből. Erre egyelőre csak ott van esélye, ahol a Google Fiber már megy - a gigabites kábeles net viszont egyelőre csak néhány amerikai városban elérhető kísérleti jelleggel.