Folytatja világ körüli útját a Solar Impulse 2
Ismét felszállt a világ körüli útját járó Solar Impulse 2 napelemes repülőgép, hogy Csungkingból indulva megtegyen 11 200 kilométert a kelet-kínai Nankingig – írja az MTI. A repülőútnak ez a szakasza legkevesebb 160 órán át fog tartani.
A Solar Impulse 2 szárnyaira 17 ezer napelemcellát szereltek; a gép más üzemanyagot nem fogyaszt repülés közben, csak azt, amit megtermel magának. A gép a klímaváltozás elleni küzdelem látványos szimbóluma; a zöld energiát népszerűsítő, üzemanyag nélküli repülés hosszú távú kísérletét nagy nemzetközi érdeklődés kíséri.
A Solar Impulse 2 március 9-én indult el Abu-Dzabiból 35 ezer kilométeres világ körüli útjára. Pilótái Hawaii után átszelik Észak-Amerikát, majd az Atlanti-óceán felett is átkelnek, hogy Dél-Európán és Észak-Afrikán keresztül, küldetésüket befejezve visszatérjenek a kiindulópontra. A gép március 21-én Mianmarból érkezett a délnyugat-kínai Csungkingba; az 1375 kilométeres út 20 óráig tartott. Ez volt a 12 szakaszosra tervezett út hatodik állomása.
A legnehezebb szakasz még hátra van
Az expedíció tagjai eredetileg csak egy rövid pihenőt tartottak volna Délnyugat-Kínában, de időjárási problémák, illetve az egyik pilóta, a 62 éves André Boschberg betegsége miatt elhalasztották az indulást. A Hszinhua hírügynökség beszámolt róla, hogy a 21 napos kényszerpihenő alatt a pilóták meglátogattak egy helyi középiskolát, ahol a repülőgépről, a napenergiáról és az energiatakarékosságról is beszéltek a diákoknak.
Borschberg a betegsége miatt időközben hazautazott további vizsgálatokra, így a Csungking–Nanking utat a projekt vezetője, az 56 éves Bertrand Piccard fogja megtenni. A sajtóbeszámolók azt sejtetik, hogy a Nankingot követő, 8172 kilométeres, 120 órásra tervezett úton, amely a Csendes-óceánon át vezet és Hawaii-on ér véget, Borschberg már újra a fedélzeten lesz. Az egész expedíciónak várhatóan ez lesz a legnehezebb része.
A csupán 2300 kilogrammos, 90 kilométeres óránkénti utazósebességgel haladó gépet két másik repülőgép is kíséri. Az ATR–72-es és az Il–76-os gépek a szükséges berendezéseket és felszereléseket, valamint a mintegy 70 fős kiszolgáló személyzetet szállítják.