A német bíróság szerint legális a reklámblokkolás
Egy négy hónapos per után a hamburgi bíróság úgy döntött, hogy a reklámok blokkolásának gyakorlata teljesen legális. Az Adblock Plus nevű, böngésző-kiegészítőként működő reklámblokkoló szoftver tulajdonosa a német Eyeo cég. A Zeit Online és a Handelsbatt kiadók perelték őket.
A december harmadikán beadott keresetben a felperesek azt kérték, hogy az Adblock Plus ne blokkolhassa a reklámiakat weboldalaikon. A per kimenetele mindenképpen jó az Adblock Plusnak, és a jövőben a hasonló funkciókat ajánló programokat is védhetik. A német bíróság egyértelműen kimondta, hogy a felhasználóknak joguk van kontrollálni, mi történik a monitorjaikon és a számítógépükön, amikor a webet böngészik.
„Nagyon boldogok vagyunk a hamburgi regionális bíróság döntése miatt. Ez minden egyes internetfelhasználó győzelme, mivel megerősíti, hogy joguk van blokkolni az idegesítő hirdetéseket és meghatározni saját internet-élményüket” – írja közleményében az Eyeo.
Az Adblock Plusnak több millió felhasználója van, gyakran támadják a reklámok blokkolása miatt. Sokan nem szeretik azért sem, mert van fehér listájuk is: bizonyos reklámokat, szolgáltatókat átengednek; már többször felmerült, hogy azokat a cégeket, akik külön fizetnek ezért, eddig azonban még senki nem bizonyította ezt az eljárást.