Megint döbbenetesen nagyot nőtt az Apple
Lehet gyűlölni vagy éppen szeretni az Apple termékeit, de amit a vállalat menedzsmentje művel, az teljesen egyedülálló. A hatalmas globális cégek egyszerűen nem szoktak az egyik évről a másikra 30 százalékos növekedést produkálni.
Az Apple hétfőn bemutatott 2015 negyedéves pénzügyi jelentésében 58 millió eladott iPhone, 58,2 milliárd dolláros bevétel és 17,68 milliárdos profit áll, ami túlszárnyalta az elemzők várakozásait. Az iparág szakértői nagyjából 55,8 millió eladott iPhone-ra és 55,7 milliárdos forgalomra számítottak.
A vezérigazgató TIm Cook elmondta, anélkül hogy belement volna a részletekbe, hogy az elmúlt másfél évben 27 felvásárlásuk volt, és gyorsan terjeszkednek Kínában. Már huszonegy saját boltjuk van ott, és a számukat nagyjából egy év alatt negyvenre akarják növelni. Megéri befektetni, mert Kínában egy év alatt 71 százalékkal nőtt az Apple forgalma.
Kutatásra és fejlesztésre is 35 százalékkal többet költ az Apple az előző évhez viszonyítva, de az erre fordított 1,92 milliárd dollár igen kis összegnek számít az iparágban, a teljes bevételnek csupán 3,31 százaléka. A Microsoft négyszer, a Google ötször többet költ K+F-re.
Mennyi óra van?
Az Apple egyetlen érdekes információt nem árult el, azt hogy mennyi okosórát adott el. Az órához nehéz hozzájutni, alig van belőle a boltokban, de a vállalat azt ígéri, hogy júniusra feltölti a készleteket. Ez igencsak megnehezíti az eladások felfutását. Talán azért nem mond semmit az Apple, mert nem tud elég nagyot mondani.
Az Apple egyébként azzal magyarázza a sikerét, hogy Kínában őrült módon nő a középosztály. Az Apple elegáns boltjai és a jól megmunkált termékei pedig pont azt az érzést nyújtják, amire a középosztályba felkapaszkodottak vágynak: hogy megmutathassák, hogy nekik már erre is van pénzük.