Menekülnek a játékosok a World of Warcraftből
A World of Warcraftet kiadó Activision Blizzard egy hete közölte, hogy a játék előfizetőinek száma 7,1 millióra csökkent. Novemberben ez a szám még tízmillió volt; akkor a Warlords of Draenor nevű kiegészítő megjelenése ültetett le ismét több millió játékost a gép elé.
Azt már megszokhattuk, hogy néhány hónappal a kiegészítők megjelenése után a rendszeresen játszók száma is visszaesik. Az alkalmi játékosok hamar megunják az új tartalmakat, a rendszeres játékosok pedig azt, hogy sokat kell várniuk az új kiegészítőkre.
A World of Warcrafttal a népszerűsége csúcsán, 2010-ben még 12 millióan játszottak. A mélyponton, tavaly augusztusban alig 6,8 millió rendszeres előfizetője volt.
Joost van Dreunen, a Superdata Research elemzője szerint a visszaesés nem probléma. Akárcsak az Activison Blizzard, van Dreunen is azt hangsúlyozta, hogy a World of Warcraft még mindig a legnépszerűbb, előfizetés alapú MMO játék a piacon; gyakorlatilag a piac harmadát birtokolják. A World of Warcraft még mindig egymilliárd dollár fölötti bevételt termel évente, és figyelembe véve, hogy már több mint tíz éve fut, ez igen szép teljesítmény.
Van Dreunen szerint a visszaesést az is okozhatja, hogy a ma legnépszerűbb online játékok, mint a League of Legends vagy a Dota 2 felszívják a játékosokat és a nézőket a World of Warcraft elől. Az előfizetéses MMO-k ugyanis elég sok odaszenteltséget kívánnak meg, és ez eléggé leszűkíti a potenciális játékosok piacát.