Lukács
7 °C
22 °C

Többet költünk digitális tananyagra, mint filmre

2015.07.01. 13:07

A Samsung több éve megcsinálja az úgynevezett Techonomic Indexet, felméri, hogyan viszonyulnak az emberek a technológiához, hogyan változnak a vásárlói igények. A kutatásban18 ezer embert kérdeztek meg online kérdőívvel 18 európai országban, ezret Magyarországon.

A válaszok alapján

  • a magyarok 50 százalékkal többet költöttek idén online tanulásra, mint tavaly;
  • 42 százalékkal több magyar fizetett online (streaming) televíziós tartalomért;
  • átlagosan több mint egy órát használta a táblagépét, ami több mint négyszeres emelkedés a 2014-es átlag 14 perchez képest;
  • többet tévézünk, mint tavaly, már majdnem három órát;
  • nő a háztartási gépeket használók száma is.

A Samsung szerint az adatokból az látszik, hogy mára „az otthon egyfajta személyes kulturális univerzum, a munka, a tanulás és a szórakozás központja, ahol szeretteikkel tartják a kapcsolatot, de emellett szellemileg is feltöltődnek a világból szerzett inspirációk révén”. Ez pedig nagyrészt a digitális eszközöknek köszönhető, egy átlagos magyar háztartásban ma már 19 eszköz van, hárommal több, mint tavaly.

Kiderült az is, hogy minden második háztartásban rendszeresen költene online tananyagokra, harmaduk legalább hetente egyszer tölt le ilyet, ez húszszázalékos növekedés tavalyhoz képest. Átlagosan 3294 forint megy el ilyen tartalmakra, e-könyvekre, videókra, kurzusokra, több mint a filmekre (2744 forint) és magazinokra (2054 forint).

A tanulmány szerint kevesebbet játszunk, de több pénzért veszünk játékokat: egy nap átlagosan 48 perc jut mobilos játékokra, de már 3817 forintért vásárolunk. A streaming és a letöltés is fut, 57 százalék legalább hetente egyszer néz tévét, filmet.

Emellett érdekes módon a tévézés is nőtt, 2014-hez képest 28 perccel, ezzel már 2 óra 50 percet ülünk a tévé előtt naponta. Viszont három óránál is többet töltünk pécé és laptop előtt.