Brutálisan zuhan a tabletpiac
Nagyon rossz évük van a tabletgyártóknak: 35 százalékkal zuhantak meg a globális eladásaik 2015 elején a tavalyi év utolsó negyedévéhez képest. Ez persze valahol természetes dolog, hiszen az utolsó negyedév a karácsonyi ajándékvásárlás miatt mindig kiemelkedő eredményeket hoz. Ha azonban 2014 első hónapjaihoz mérjük a mostani eladásokat, szintén nagy a visszaesés, 16%. Mindkét adat a legnagyobb zuhanást jelenti a tabletek piaci bevezetése óta.
Az elemzők két okra vezetik vissza a bukást: a tableteknek nem sikerül meghódítani az üzleti felhasználók világát, illetve egyszerűen túl jók és időtállók. A felhasználók nem érzik a késztetést arra, hogy kétévente lecseréljék a táblagépüket, mint például az okostelefonokat szokás.
A két legnagyobb szereplő, az Apple és a Samsung sínyli meg leginkább a jelenséget. Míg a globális piac 16%-ot esett 2014 elejéről 2015 elejére, az iPadek forgalma 23, a Samsung-tableteké 30 százalékot zuhant. A piaci elemzők szerint a kisebb, feltörekvő gyártók, mint az Asus, a Lenovo vagy az Acer járhatnak jól a tabletpiac alakulásával, mivel az olcsó androidos gépeikkel ők meg tudnak szólítani egy olyan réteget, akiket a két nagy nem igazán. 2015 tehát várhatóan az olcsó tabletek éve lesz, és az a gyártó fog nagyot nyerni, akinek sikerül az ár ellenére igazán használható géppel kijönnie a őiacra. És persze az egészet felboríthatja a Windows 10 megjelenése, és az arra építő táblagépek, amelyek a a céges felhasználókkal bővíthetik a piacot.