Facebookon és Google-lel is egy gombnyomással lehet majd vásárolni
A Facebook folytatja azt a tendenciát, hogy minél több dolgot igyekszik integrálni a saját felületébe, hogy minél kevésbé kelljen onnan kilépnie a felhasználóknak, és így az internet minél nagyobb része legyen egyenlő a Facebookkal. A folyamat legutóbbi nagy állomása a közvetlenül az oldalon olvasható Instant Cikkek volt, de hamarosan már a vásárlásért sem kell a kéken kívülre kattintani.
A Facebook ugyanis online boltot épít az Oldalakba, így a márkák már közvetlenül a közösségi oldal felületén tudják eladni a termékeiket, amihez még egy vásárlás-gombot is kap majd a felület. A funkció egyelőre tesztszakaszban jár, és még nem tudni, milyen partnerekkel fog elindulni, de a cég óriási befolyása és piaci ereje miatt nem kell attól tartani, hogy nem lesz mit megvenni.
Közben a nagy rivális Google is hasonló bejelentést tett, ők a mobilos keresések találati oldalára biggyesztenek oda hasonló vásárlás-gombot, hogy már a találatok megnyitása nélkül meg lehessen venni, ami megtetszik. Ezt megkönnyíti, hogy a Google-nek megadhatók a fizetéshez szükséges adataink is – aki vett már akár csak egy Androidos appot, az már meg is adta őket –, így a folyamat még inkább leegyszerűsödik.
Mindkét bejelentés az Amazon e-vásárlási óriás pozícióját gyengítheti. Viszont amíg a vetélytársak az online kereskedelem terén terjeszkednek, az Amazon az offline világba nyúlna bele egyre inkább: ők még áprilisban adtak ki vásárlógombokat, de nem weboldalakra helyezték el azokat, hanem magukra a termékekre.