35 százalékkal nőttek az iPhone-eladások
Továbbra is az iPhone garantálja az Apple sikereit: az okostelefonokból 47,5 millió darab, a tavalyinál 35 százalékkal több kelt el, a cég legújabb termékének, az Apple Watchnak a fogadtatása azonban még nem egyértelmű - derült ki a cég negyedéves pénzügyi jelentéséből.
Az Apple nem közölt az okosóra eladásáról konkrét adatokat, arra hivatkozva, hogy azokat a konkurencia ki tudná használni. A számokból kiderül, hogy a cég 2,6 milliárd dolláros bevételt könyvelt el abban a szegmensben, amibe az óra és több más termék is tartozik. Ez 952 millió dollárral több az előző negyedévinél, amikor az Apple Watch még nem jelent meg a piacon, de jóval elmarad attól az 1,8 milliárd dollártól, amelyet az elemzők vártak, írja az MTI.
Van olyan elemző, mely szerint körülbelül 4,2 millió okosórát adott el a cég.
Luca Maestri, az Apple pénzügyi vezetője szerint a termék szereplése az áprilisi debütálás óta meghaladta a belső várakozásokat. Maestri elmondta, hogy a dollár magas árfolyama nehézséget jelent a cégnek a külföldi eladásokban.
Az Apple-részvények a kései kereskedés során majdnem 6 százalékkal estek vissza, ami azt jelzi, hogy a befektetők nem elégedettek a jelentéssel. A cég előrejelzése arra számít, hogy a szeptemberig tartó, következő negyedévben a bevétel 49 és 51 milliárd dollár közé esik vissza, ami alulmúlhatja a Wall Street 50,8 milliárd dolláros várakozását.
Szakértők szerint az iPhone-ok eladása azért figyelemre méltó, mert a cég már 9 hónappal ezelőtt piacra dobta a 6-os és a 6 Plus modellt, és a kereslet idővel általában csökkenni szokott az új modellek iránt, ám az eladások továbbra is gyorsabban nőnek, mint 2012-ben, az iPhone 5-ösök megjelenésekor. Az értékesítés nagy lökést kapott az olyan új piacokon, mint Kína, ahol a termékek több mint negyedét adták el, 13,2 milliárd dollár értékben. Kínában tavaly óta több mint megduplázódtak az eladások.