A Snapchat elégetett 35 milliárd forintot
Két éve a Snapchat visszautasította a Facebook 3 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, ami nem is lenne őrültség, ha a cég ennél sokkal többet érne. A Gawker által megszerzett pénzügyi jelentés azonban arról árulkodik, hogy az üzenetküldő szolgáltatás egyelőre masszívan veszteséges.
A tinikre belőtt üzenetkülső szolgáltatás hirdetésekkel próbál némi bevételt szerezni, de a dokumentumok szerint 2014 januárja és novembere között 3 millió dolláros forgalom mellett 128 milliós kiadást könyvelt el a cég. A CB Insights elemzője, Mike Dempsey úgy látja, hogy amennyiben a Snapchat hasonló helyzetben van, mint amilyenben a Twitter volt 2012-2013-ban, akkor a tőkéjéből még eléldegél néhány évig.
Ez nagyjából 35 milliárd forintos kiadást jelent.
A kiadások közt van néhány érdekes tétel, mint például a külső szolgáltatásokra elköltött 13.7 millió dollár. Ide általában a tanácsadói kiadásokat szokták besorolni, de nem egyértelmű, hogy miért költöttek erre ennyit. Szerencsére a cégnek van 300 millió dollár készpénztartaléka, szóval van miből kifizetni ezeket a szakértőket.
A dokumentumokban szereplő periódusban ráadásul csak másfél hónap volt, amikor lehetett bármilyen hirdetési bevétele a Snapchatnek, hiszen csak október közepén indították el a reklámokat. De még így is elég sovány a 3 millió dolláros bevétel. Az persze lehetséges, hogy a 2015-ben bevezetett Discover funkció kicsit több pézt termel - ezzel a többek között a Vice és a Cosmopolitan publikál híreket a felhasználók felé.
Már csak az a kérdés, hogy ilyen bevételek mellett, ha a 3 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatot nevetségesnek tartották, hogyan sikerült meggyőzni a befektetőket arról, hogy a cég 15 milliárd dollárt ér?