Kémkedik a Spotify, de nyugi, jót akar
Meglepően kíváncsivá vált a Spotify, a zenestream-iparág egyik vezető szereplője, amely hazánkban is komoly méretű felhasználói bázissal rendelkezik. Az augusztus 20-án életbe lépett, új felhasználói feltételekben tett változásokat a Forbes újságírója szúrta ki.
Az új változatot elfogadó felhasználók engedélyezik a Spotifynek, hogy az hozzáférjen a telefonon tárolt adatokhoz, fényképekhez, médiafájlokhoz, a telefonszám- és email-listánkhoz. Emellett az alkalmazás folyamatosan figyelheti a GPS által rögzített helyünket a világban, de akár a telefon használata közben kiadott hangutasításokat is továbbíthatja a gyártónak.
Az új felhasználói szerződés 5.2.1-es pontja ad egy kis megnyugvást, abban ugyanis a Spotify rögzíti, hogy a rólunk gyűjtött adatokat ugyan továbbítják harmadik félnek, hogy jobban személyre szabott reklámokkal bombázhassák a felhasználókat, az adatokat átadás előtt minden esetben anonimizálják.
A Forbes elemzője szerint nem elképzelhetetlen, hogy a komoly gondokkal küszködő, a nagy felhasználói bázis ellenére stabil bevételt produkálni képtelen Spotify a felhasználók adatainak értékesítésével akar pénzhez jutni. Ez az egyre keményebb konkurenciaharc miatt vált fontosabbá, egyéb szereplők mellett például a komoly tartalékokkal rendelkező, jóval hosszabb távon is versenyképes Apple Music színre lépése is rosszul érintette a Spotifyt.
Az adatgyűjtésben az a legszomorúbb, hogy mindegy, hogy milyen felhasználóról van szó: hiába fizet valaki havi díjat, nem tilthatja meg a Spotifynek, hogy hozzáférjen az adataihoz. (Pontosabban megtilthatja, de akkor a szolgáltatást sem használhatja tovább.) A Spotify hivatalos reakciója szerint az adatgyűjtés egyszerűen a felhasználók elégedettségét szolgálja, a gyűjtött adatokat a cég fejlesztésekre használja, és természetesen komolyan odafigyel az adatbiztonságra is.