800 ezret gyűjtött a menekülteknek a magyar közösségi kampány
BudAid néven közösségi kezdeményezés indult a Magyarországon tartózkodó migránsok megsegítésére az egyik legnagyobb közösségi finanszírozási oldalon, az Indiegogón. A kampányt magyar fiatalok indították, civilek, akik nem tagjai egyetlen politikai párnak vagy szervezetnek sem.
„Szerettük volna, ha nemcsak azok tudnak segíteni, akiknek személyesen is ki tudnak menni a tranzitzónákba, hanem azok is akik távolabbról – sok esetben külföldről, a híreket látva – is szeretnének pénzzel segíteni” – mondta Király Dávid, a kampány ötletgazdája. A kampányban elsősorban ételre, italra, ruhákra, hálózsákokra, gyógyszerekre és jogi segítsére, de minden másra is, ami jól jöhet.
Eddig húsz országból kaptak támogatást, Magyarország után a legtöbbet az USA-ból, Svájcból, Svédországból és az Egyesült Királyságból adakozták. Király szerint fogalmuk sem volt, mekkora érdeklődésre számíthatnak, de nem lepte meg őket a népszerűség, mivel a migráció a világsajtóban is központi téma. A szervezők most felveszik a kapcsolatot a segélyszervezetekkel, feltérképezik, mire van szükségük. A pénz nem egyszerre, egyetlen szervezetnél fogják felhasználni.