Az okostelefonok és tabletek forradalmasítják az internetezést és az adatokhoz jutás módját. A felhasználók korábban elképzelhetetlen mennyiségű adatot forgalmaznak mobiljaikon, rengeteg hírt olvasnak hordozható eszközeiken.
Az oldalak azonban néha nagyon lassan töltődnek be, mindenkivel előfordult már, hogy nem várta ki a betöltést, inkább bezárta az egészet mérgében. Ez nem jó a médiacégnek és persze nem jó a felhasználónak sem. Az egyiknek csökkenhet az olvasottsága és így a bevétele is. A másik pedig feleslegesen idegeskedik.
Nem csoda, hogy az internetből élő Google és persze a nagyobb médiacégek megpróbálnak ezen segíteni. A Google nagyobb médiavállalatokat is bevont az ötletelésbe amelynek eredménye a cég mai bejelentése, a Accelerated Mobile Pages (nagyjából gyorsított mobil oldalaknak lehetne fordítani). Célja pedig mi más lehetne, mint gyorsítani a mobil oldalak letöltését.
Azt akarják, hogy a médiatartalomban erős oldalak is ugyanolyan gördülékenyen töltődjenek be, mint az egyszerű szöveges tartalmak. Ezt mindenféle platformon megoldhatónak szeretnék függetlenül attól, hogy milyen mobilon, tableten, operációs rendszeren böngészik a felhasználó.
A projekt alapja az AMP HTML, egy új nyílt framework, amelyet már létező webes technikákból alkották. Ezzel a médiacégek pehelykönnyű weboldalakat tudnak majd kialakítani. Természetesen a Google jó példát mutat, híraggregátora, a Google News is ezt fogja használni a jövőben.
A cégek többsége nem akar kimaradni az újításból, az első kipróbálók között van a Twitter, Pinterest, WordPress.com, Chartbeat, Parse.ly, Adobe Analytics és LinkedIn. Nagyobb médiavállalatok is csatlakoztak a kezdeményezéshez, mint a New York TImes, Guardian, La Stampa, FAZ, VOX Media, Economist. De a következő hónapokban több új szereplő várható.