Sajnos sokkal gyakrabban jelennek meg hírek arról, hogy több millió jelszó kiszivárgott, mint arról, hogy egy webes szolgáltató igyekszik megelőzni egy hatalmas adatlopási botrányt. Az amerikai Amazon kereskedőportál a napokban több fiókot lenullázott, pontosabban arra kényszerítette azok felhasználóit, hogy változtassák meg a jelszavukat.
A kereskedőcég azzal magyarázta a lépést, hogy rájött, ezek a felhasználók nem biztonságos módon tárolták a jelszavaikat az eszközeiken, vagy az Amazon szerverei felé oly módon továbbították a jelszavukat, hogy azt idegenek könnyen megszerezhették. A jelszavakat természetesen akkor is ki szokták ütni, amikor felfedeznek egy már lezajlott adatlopást.
Csak még egyszer
Az Amazon múlt héten a kétlépcsős azonosítást is bekapcsolta az összes amerikai ügyfelénél, ami arra utal, hogy a kereskedőcég mostanában komolyabban odafigyel az ügyféladatok védelmére.
A kétlépcsős azonosítást minden olyan webes fióknál érdemes bekapcsolni, ahol regisztrálva van a bankkártyánk, vagy ahol más szolgáltatások helyreállító emailjeit fogadjuk.