Hollywood sokkal pontosabban belőheti egy-egy jelenet hatását
Gondolta már egy thrillerről, hogy olyan izgalmas, hogy a szíve is kiugrik a helyéről? Nos, a hordozható technológia terjedésével a filmgyártók most már mérni is tudják, mennyire ilyen egy film.
A 20th Century Fox filmstúdió A visszatérő című film decemberi tesztvetítésekor 100 karpántot osztott ki a nézők között és mérték a filmre adott reakciókat. Azt nem árulták el, hogyan használták fel a kapott adatokat, de a szakértők szerint nem ez az utolsó eset, hogy így mérik egyes jelenetek hatását a közönségen.
A szívdobogásnak, a bőr nyirkosságának, a nézők mozgásának (összerezzenésének), sóhajtásának mérése fontos információ lehet a stúdióknak. A Leonardo DiCaprio főszereplésével készült filmen a Fox összesen 14 olyan jelenetet jegyzett fel, amikor a nézők szívműködése felgyorsult. Tizenötször mértek olyan reakcióegyüttest, amelyet nagy stresszhelyzetben szoktak mérni.
Azt is megfigyelték, hogy a közönség szinte mozdulatlanul ülte végig a több mint két és fél órás filmet. Vagyis más szavakkal, a film odaszögezte őket a székhez.
Az adatok kiegészítik a hagyományos úton nyert információt, amelynél írásos kérdőíveket osztanak ki a nézők között. Előnye, hogy az így kapott adatok mentesek a különféle zajoktól, vagyis a nézők nem befolyásolják egymást válaszadásnál.
A hordozható eszközök árának csökkenése teljesen más utakat is nyithat a producerek előtt. A Fox egyelőre csak marketing célokra használja az adatokat, például a nőknek szóló hirdetésekben az őket megmozgató jeleneteket teszik be. De a stúdió elismerte, hogy a rendezőnek, Alejandro Inarritunak is megmutatták az adatokat.