Mindig csodálatos arról olvasni, hogy a spanyolcsizma és a vasszűz tervezőinek egyenes ági leszármazottjai, az utasszállító repülőgépek székeinek elhelyezéséért felelős tervezők épp hogy akarják megnyomorítani a repülő csőbe zárt emberek mindennapjait.
A legújabb ötlettel az Airbus mérnökei álltak elő: az „átalakítható utaspad-szék” elnevezésű (komolyan, Re-Configurable Passenger Bench Seat az eredeti neve) megoldás – nevének megfelelően nem szék lenne, hanem egy pad, amit attól függően lehetne használni, hogy mekkora emberek akarnak utazni a gépen.
A túlsúlyos utasok ugyanis elég komoly problémát okoznak a légitársaságoknak: vannak emberek, akik nem simán kényelmetlennek érzik a repülők legolcsóbb jegyeihez adott székeket, de konkrétan bele sem férnek azokba. A szabványkérelemhez benyújtott ábrákon látszik, hogy vagy két nagyobb testű (esetleg más szempontból hátrányos helyzetű, például öreg vagy mozgásában egyéb módon korlátozott) ember ül a padra, vagy két felnőtt és két gyerek, esetleg három felnőtt, ahogy az megszokott. A biztonsági övek átszíjazásáról valószínűleg az utaskísérők gondoskodnának.
A Verge cikke szerint az Airbusnak nem ez az egy jó ötlete várja a szabványosítást, egy másik beadványban a székek alá szerelt dobozokat javasolnak. Az ötlet az, hogy az emberek a fedélzetre vitt cuccaikat (melyek nem férnek be a fejük fölötti tárolókba) ne az előttük ülő széke alá pakolják, hanem a sajátjuk alatt rendszeresített dobozba. Oké, így mondjuk pont lerövidül a lábak kinyújtására fenntartott hely, de hát aki nem bírja ki az ilyen apró kényelmetlenségeket, választhatja a drágább jegyet a business classra.