A Google minél több területen szeretné átvenni a vesződséget a felhasználóktól. Egy ma bemutatott szolgáltatással, a Destinationnel szinte mindent átvállal a nyaralás megtervezésével kapcsolatban.
És a minden alatt tényleg mindent értünk, hiszen még azt is kitalálja a felhasználó helyett, hogy hova szeretne menni, mikor menjen oda. Még az olcsó repülőjegyeket és a szállást is megkeresi.
A Destination nem egy új oldal vagy alkalmazás. Egyszerűen megjelenik a mobilon, amikor utazással kapcsolatban keres valamit a felhasználó. Ha például arra keres rá, hogy európai vakáció, megmutatja a nagyobb városokat, hogy mikor érdemes oda utazni.
A szolgáltatásnak két eleme van. Az egyik segít felfedezni a célt, képeket és videókat mutat a helyszínről. De ennél hasznosabb szolgáltatása is van, pontos útitervet készít a felhasználónak, ajánlatot tesz, hogy mennyi időt érdemes egyes helyeken tölteni.
Induláskor összesen 201 városban tud útitervet ajánlani, Londonra például három napot szánna a Google, de ezalatt belezsúfol minden szerinte érdekes látnivalót. Radhika Malpani, a Google utazással kapcsolatos mérnöke azt mondja, hogy a Destination akkor igazán izgalmas, amikor helyet és időpontot tud ajánlani azoknak, akik nem tudják, hova akarnak utazni.
A másik eleme a Destinationnek már gyakorlatiasabb. Itt lehet hotelekre, repülőjegyekre keresni. De nem csupán a találatokat ad, hanem össze is párosítja az utazási ajánlatot a hotelekkel. A foglalást persze mindenki magának végzi, ezt még nem teszi meg a felhasználó helyett a Google.
A Destinationt kifejezetten mobilra tervezték, desktopon nem is működik. De ez változhat a jövőben, tekintve, hogy az emberek egyelőre inkább desktopon keresnek utazásokkal kapcsolatos információkat.