További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Az LG 360 VR szemüvegének van egy jó tulajdonsága, hogy nagyon könnyű, kényelmes viselet és kicsi helyen elfér. De nagyjából ennyi pozitívat tudunk elmondani róla, mert a VR-élmény nem jó, nem jók a fények, homályos a kép, hiába állítunk be mindent úgy, ahogy azt a beállításokban írják.
Hasonlóan működik, mint a Samsung Gear VR szemüvege, a mobil erejét használja az élmény megteremtéséhez. Azzal a különbséggel, hogy nem magába a szemüvegbe kell tenni a mobilt, hanem egy kábellel csatlakozik hozzá. Ez a várttal ellentétben egyáltalán nem zavaró, nem is vettem észre a kábelt a használat alatt.
Mivel nem a mobil kijelzőjét használja, más megoldáshoz kellett folyamodni a gyártónak. Két 960×720 pixeles minikijelzőt tettek bele, ezen van a két lencse, amivel az élességet állítjuk be. A lencséket emiatt néha tisztítani kell, pont mint egy szemüveget. Erre gondoltak a gyártók is, adnak hozzá szemüvegtörlő kendőt.
Nagyon macerás beállítani a szemüveget, hogy megfelelően éles legyen a kép. A fejünkön lévő szemüvegbe kell belenyúlni, hogy a lencséket tekergessük. Ezzel csak az a baj, hogy nem egyszerű tekerni, ráadásul ha két ujjal próbálom mozgatni a lencsét, elcsúszik a szemüveg. A másik megoldás, hogy levesszük az árnyékolót és a beállítás után visszatesszük, de ez még bonyolultabb, ráadásul a visszaszerelés közben el is állítottam az élességet. Kis szenvedéssel többé-kevésbé sikerült élesre állítani a feliratokat, de ennek ellenére a képek és videók nagyon homályosak voltak. Emiatt nem volt igazán átütő az élmény. Ráadásul maga a szemüveg nem illeszkedik tökéletesen a fejen, ezért oldalról beszűrődik a fény.
Két fizikai gomb van a készüléken, és a mobil kijelzőjén is tudunk navigálni. Ez a része nagyon könnyen megtanulható, pillanatok alatt minden mozdulat belénk ivódik, nem is gondolkodunk a navigáláson használat közben. Ez is jó pont a szemüvegnek. A fülhallgatót pedig a mobilba és a szemüvegbe is tehetjük, ugyanazt halljuk.
Egyelőre nagyon kevés a tartalom, csak a YouTube-on és a Jaunt VR-on lehet tartalmat keresni. Vagy saját tartalmat nézünk, amelyet az LG 360 fokos kamerájával készítünk. És ezzel rá is térünk ennek az ismertetésére.
Az apró méretű, könnyű, akár zsebre is vágható LG 360 CAM lehetővé teszi, hogy saját 360 fokos képeket és videókat készítsünk. De ez nem olyan egyszerű, mint ahogy itt leírtuk. Persze bekapcsolhatjuk és felvehetünk egy rövid videót a körülöttünk zajló eseményekről, de az eredmény elsőre kicsit lehangoló. Jobban át kell gondolni, mit és hogyan fényképezünk vagy videózunk le, mint egy egyszerű fényképezőgépnél. Kezdjük ott, hogy sokkal fontosabb egyenesen tartani a kamerát, ebben egy állvány sokat segít. Ez azért is jó, mert nem lóg bele az ujjunk az elkészült képbe vagy videóba.
A kamerával könnyedén lehet váltani 360 és 180 fokos mód között, így akár hagyományos képeket is készíthetünk vele. Elég jól bírja az akkumulátora, a leírás szerint akár 70 perces videót is tudunk vele készíteni. Ezt nem próbáltuk ki, mert nem volt ekkora microSD-kártyánk és a 4 gigabájtos belső tárhelye sem volt elég hozzá.
Az elkészült tartalmat automatikusan a saját memóriájába menti, de egy mozdulattal áttölthető minden a mobilra, így megnézhetjük a VR-kamerával. Anélkül nem érdemes ilyen képeket készíteni, nem annyira élvezhető. Amúgy a VR-kamera is így élvezhető igazán, saját képekkel és videókkal.
Annyi előnye van még a két eszköznek, hogy olcsóbbak, mint a rivális gyártók termékei, 200 dollár a kamera és 200 dollár a virtuális szemüveg is. Itthoni áraik egyelőre nem ismertek.