Szomszédainkban kevésbé bízunk, mint az idegen autósokban
A tulajdonunk megosztására épülő közösségi gazdaság egyik meglepő következménye, hogy sokan már jobban bíznak a rendesen kitöltött online adatlappal rendelkező idegenekben, mint a kollégáikban és a szomszédaikban - derült ki egy felmérésből, ami a NYU Stern üzleti egyetem kutatói végeztek el a BlaBlaCar megbízásából.
Több mint 18 ezer ember vett részt a kutatásban, melyből kiderült, hogy
- a részletesen kitöltött online profilú BlaBlaCar felhasználóknál 88 százalék,
- saját családtagjaik esetében 94 százalék,
- barátoknál 92 százalék,
- ugyanakkor a naponta látott kollégáknál csak 58 százalék,
- a szomszédoknál 42 százalék,
- a közösségi portálokon lévő kapcsolatoknál 16 százalék a bizalom szintje.
A telekocsi szolgáltató BlaBlaCar szerint mindez egy általános változásra mutat rá, amely a közösségi szolgáltatások egyre gyakoribb használatának köszönhető, hiszen elég komoly bizalom kell ahhoz, hogy beüljünk egy másik ember autójába, vagy aludjunk a kiadott lakásában.
A BlaBlaCar szerint a közösségi gazdaság működéséhez a részletesen kitöltött online adatlapokon (Facebook, Linkedin) kívül szükség van az adott szolgáltatással (Airbnb, Uber, BlaBlaCar) összefüggő értékelésekre, az ilyen tevékenységgel kapcsolatos tevékenységi szintre (kezdő vagy profi felhasználó), némi moderációra, és pénzügyi kötelezettségre, hogy ne lehessen következmények nélkül lemondani egy igényelt szolgáltatást.