A japán Honda olyan motort fejlesztett, amelyhez nem kell nehéz ritkaföldfémeket használni. Ez az első ilyen hibrid autómotor. Azért van ilyen jelentősége ennek, mert így megszűnik a gyártó függősége Kínától, amely a legtöbb ilyen fémet szállítja az autógyártóknak.
A hibrid autók motorja egyre népszerűbb a fejlődő országokban. A gondot az jelenti, hogy nehéz hozzájutni az olyan ritkaföldfémekhez, mint a diszprózium és a terbium. Diszpróziummal helyettesíthető például a hibrid autók villanymotorjának mágnesében a neodímium 0–6 százaléka. Egy hibrid autó körülbelül 100 gramm diszpróziumot tartalmaz.
A ritkaföldfémek többségét jelenleg Kínában bányásszák. Ez komoly függőséget jelent a többi országnak. Többek között azért, mert Kína politikai okokra hivatkozva leállíthatja a szállítmányokat. Ez történt 2010-ben is, amikor területi viták miatt Kína felfüggesztette a kereskedelmi kapcsolatait Japánnal.
A Honda most azt állítja, hogy az új hibrid motorjának mágnese nem tartalmaz diszpróziumot és terbiumot. Ez más pozitív mellékhatásokkal is jár, a mágnes előállítása tíz százalékkal olcsóbb és 8 százalékkal könnyebb.
Az új motorokat a Freed nevű mini tehergépkocsikba fogják beszerelni, ezeket ősztől lehet majd kapni Japánban. A Honda komoly kutatásokat végzett annak érdekében, hogy lecsökkentse a nehéz ritkaföldfémek használatát a gyártásban. Most könnyű ritkaföldfémeket használnak, amelyek Kínán kívül például Észak-Amerikában és Ausztráliában is megtalálhatók.