Eladták az Operát a kínaiaknak
Februárban jelentették be először, hogy eladják az Opera böngészőt, az elterjedtségéhez (1-2 százalék között mozog a részesedése a böngészők piacán) képest csillagászati, 1,2 milliárd dolláros áron. Az üzlet végül több hónapos huzavona és engedélyezési procedúra után kútba esett, csak hogy most elölről kezdődjön az egész: a cég bejelentette, hogy egy kínai konzorcium vette meg az Operát, 600 millió dolláros áron.
Az üzlet a böngészőt, a norvég cég néhány egyéb appját, és a márkanevet érinti, az Opera TV-t (ami egyébként a cég bevételének nagy részét termelte) nem. A megmaradó üzletágakkal 560 alkalmazott biztosan marad, hogy az eladott termékekhez kapcsolódó 1100 alkalmazottal mi lesz, egyelőre tisztázatlan.
Az Opera desktop környezetben sosem tudott a Chrome-hoz vagy a Firefoxhoz mérhető tábort toborozni magának, de mobilon stabilan 10% körül tartja a részesedését, annak ellenére, hogy iOS-en és Androidon, és Windows Phone-on is erős konkurenciát jelent neki a rendszerbe beépített, alapértelmezett böngésző. Az Opera Mini innovatív megoldásokkal, beépített reklámszűrővel, videótömörítéssel, és VPN-kapcsolattal igyekszik elcsábítani a felhasználókat.
Hogy a kínaiaknak mi a szándékuk vele, egyelőre nem tisztázott, de szakértők szerint alsó kategóriás készülékekre optimalizált, saját alkalmazásbolttal, csetprogrammal, fizetési megoldásokkal, és közösségi funkciókkal felturbózott rendszert akarnak építeni belőle, amivel az erősen árérzékeny, és gyenge sávszélességgel ellátott kínai, indiai és afrikai piacokat hódítanák meg.