Önműködő buszt teszteltek Hollandiában
Húsz kilométert megtett a Mercedes-Benz önjáró Future Bus nevű busza az amszterdami Schipol reptér és Haarlem városa között, és ezzel megint közelebb kerültünk a robotsofőrök bevezetéséhez. Az útvonalon a busz önállóan jutott át nagy kereszteződéseken, segítette a gyalogosok közlekedését, és egyáltalán nem volt szüksége emberi beavatkozásra.
A futurisztikus busszal a CityPilot elnevezésű autonóm járművezető technológiát tesztelték, amely a Daimler önjáró kamionjai által használt Highway Pilot rendszerre épül. A buszokra átszabott CityPilot nyílt terepen 70 kilométer per órás sebességgel tud önállóan haladni, és pontosan leparkol a megállókban, ahol automatikusan nyitja és zárja az ajtókat, mielőtt újra nekiindul.
A buszok a karosszériára telepített radarokkal, műholdas navigációval és több tucat kamerával figyelik a környezeti akadályokat, a gyalogosokat, a táblákat és a lámpákat. Annyiban nem volt teljesen autonóm a busz, hogy az aktuális törvények miatt most még egy valódi sofőrnek is ott kellett ülnie a kormánykerék mögött, készen állva arra, hogy bármikor visszavehesse az irányítást a géptől.
Később azonban, amikor a szabályozás utoléri a technológiai fejlődést, és a Future Bus szolgálatba állhat, az utasszállító számos előnnyel rendelkezik majd a többi járművel szemben. Be lesz kötve a városi közlekedési hálózatba, azaz kommunikálni tud majd az infrastruktúrával, és a közlekedési lámpák átkapcsolásával gördülékenyebbé válik a buszozás.
Az úthibákról készült felvételeket elmentik, hogy a busz elkerülje azokat a következő útján, és a városvezetést is értesítik arról, hogy hova kéne kiküldeni az aszfaltozókat.