Újabb csalódást keltő negyedévet zárt a Twitter, és a hírre több mint 10 százalékkal zuhant a részvényárfolyama – írja az MTI.
A cég a második negyedévben éves összehasonlításban csak 20 százalékkal, 602 millió dollárra növelte a bevételeit, miközben az elemzők 606,8 millió dollárra számítottak. A 2006-ban alapított Twittert 2013-ban vezették be a New York-i tőzsdére, azóta nem fordult elő, hogy ilyen alacsony ütemben tudta növelni a bevételeit.
Közben a cég továbbra is veszteséges: 107,2 millió dollárt, részvényenként 15 cent veszteséget könyvelt el a június 30-án véget ért három hónapban, kisebbet az egy évvel korábbi 136,7 millió dollárnál, részvényenként 21 centnél. Egyszeri tételek nélkül részvényenként 13 cent nyereséget ért el a kaliforniai székhelyű vállalat, ez a tétel meghaladja a 10 centes elemzői várakozásokat.
A felhasználók száma mindössze 1 százalékkal növekedett a második negyedévben: 313 millió aktív felhasználója volt, szemben az előző negyedévi 310 millióval. Tavaly július óta pedig csak 9 millióval lett több Twitter-felhasználó, ami elenyésző mértékű ahhoz képest, hogy például a Facebook ugyanennyi idő alatt több mint 164 millió felhasználóval gyarapodott.
A Twitter válságáról ebben a cikkünkben írtunk részletesen. A cég már huzamosabb ideje képtelen olyan tempóban növekedni, ahogy a befektetők elvárnák tőle. Nem igazán találja a helyét és az arcát a piacon, és kevés új felhasználót vonz, elsősorban azért, mert még a saját vezérigazgatója szerint is túl körülményes és zavaros a használata. A Facebook, a Snapchat és társaik így egyre inkább a háttérbe szorítják, miközben nyugaton még mindig a legfontosabb platformnak számít a politikusok, hírességek, újságírók számára. Most az élő (sport)közvetítésekben látják a jövőt, kérdés, hogy tudnak-e majd versenyezni a Facebook Live-val és a Youtube-bal.