Valami nem stimmelt a vásárlásnál? Jelentse mobilappon!
A Budapesti Békéltető Testület kiadott egy mobilappot, amely segíti a fogyasztókat a jogaik érvényesítésében. Ha valakinek problémája adódik egy boltban, és helyben nem akarnak foglalkozni a panaszával, az illető az appal ott helyben beküldheti a panaszát – írja oldalán a testület.
A bejelentés után a testület felveszi a fogyasztóval a kapcsolatot, és jelzi, ha szükség van még valamilyen dokumentumra az eljáráshoz. Ha megvan minden, ki is tűznek egy meghallgatást, amelyről értesítik a bejelentőt és a vele vitában álló céget. A békéltetés teljesen ingyenes, és az appal már maga a bejelentés is az lehet.
Az app gyakorlatilag egy emailes formanyomtatvány mobilra szabva: a bejelentéshez le kell tölteni az appot, majd kitölteni az adatokat (név, lakcím, email és lakcím), és leírni, mi történt, mi a probléma. Akár fotókat is lehet csatolni. Végül a mobilon emailküldésre használt appal lehet egy gombnyomással elküldeni a bejelentést.
Az app egyelőre Androidra (itt), iOS-re (itt) tölthető le, de hamarosan windowsos mobilokra is elérhető lesz.