További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Az IFA kütyükiállítás nulladik napján bedurrantották a nagy cégek a futószalagot, és egymás után tartották a sajtótájékoztatóikat. A Sony volt az mind közül, amelyik a legtöbb terméket mutatta be. Mintha nem tudtak volna egy dologra koncentrálni és mindent elhoztak, ami eszükbe jutott. A két legfontosabb termék a két mobiltelefon, az Xperia sorozat legújabb darabjai voltak.
A prezentáció elején Kazuo Hirai elismerte, hogy néhány éve voltak problémák a Sonynál, de ennek vége. Ahogy a sajtó is beszámolt erről, most már kilábalt a válságból a cég, Európában is túllendültek a problémákon. Hosszasan ecsetelte, mennyire ügyesen vezette ki a gödörből a céget az európai ügyek vezetésével megbízott emberük, akit ünnepeltetett is egy kicsit, fel kellett állnia a sajtótájékoztató közepén, hogy az újságírók megtapsolják. Kicsit Japánban éreztem magam.
Új, színes mobilok
Akárhogy is, a Sony két új mobilt mutatott be, ezek közül az Xperia XZ az új zászlóshajójuk, ahogy ők nevezték, mindent belepakoltak, amit találtak a gyárban. A másik a kisebb Xperia compact, amely kicsi, kevésbé okos és szép színekben kapható majd.
A cég a mobilkamerát tartotta a legfontosabbnak kiemelni, amelyben tripla érzékelőtechnológia van. Fejlesztéséhez a fényképezőgépeikkel szerzett tapasztalataikat használták fel. Még elülső, leginkább szelfizéshez használt kamerája is 13 megapixeles, a hátlapon lévő pedig 23 megapixeles.
Az XZ mobilnak 5,2 hüvelykes a kijelzője, a compactnak 4,6 hüvelykes, felületük elég sima, de viszonylag kézreáll, gyorstesztünk alatt nem volt olyan érzésünk, hogy ki akarna csúszni a kezünkből. Állítólag elég sokáig bírja az akkumulátora, a Qnovo fantázianevő adaptív töltési technológia folyamatosan figyeli, és úgy kontrollálja az energiaáramlást töltés közben, hogy meggátolja annak sérülését - ezzel meghosszabbítja az akkumulátor életidejét. A Battery Care kilencven százalékos töltési állapotnál megállítja a töltést, és csak akkor fejezi be, ha szükséges. A szokásainkra figyel ilyenkor az alkalmazás, az alapján próbál rájönni, mire van szükségünk.
Xperia X compact, jövő héttől elérhető majd, az XZ pedig októbertől kapható.
Üveghangfal, walkman és óra
A mobiltelefonok mellett a cég a mindennapi életben használt eszközöket mutatott be. Például egy olyan, üvegből készült hangfalat, ami úgy néz ki, mintha egy üveghengerbe zárt elektromos gyertya lenne. Amikor megérkeztem a sajtótájékoztató helyszínére, hangulatvilágítás részeként tekintettem erre az eszközre. Kiderült, hogy nem csak az, hanem egy hangszóró is egyben. Elég jól szólt.
Walkman is bemutattak, ami elég furcsa volt a Spotify és Deezer világában, de lehet, ennek is van piaca. A walkmanok jól néztek ki, kicsik voltak és könnyűek, és élénk színekben pompáztak. Természetesen színben passzoló fülhallgatót is lehet kapni hozzájuk.
A tavalyi Mobile World Congressen bemutatott Xperia Ear mostantól az egész világon elérhető. Ez egy fülbe dugható apró eszköz, ami lehetővé teszi, hogy kezek nélkül tudjunk telefonálni. Persze nem lenne érdekes, ha csak ennyit tudna. Az Xperia Ear extraként felolvassa a kapott üzeneteket, mindenféle információs suttog a fülünkbe úgy, hogy elő sem kell venni a telefont.
Elhozták a PlayStation VR-t is, amit a következő hónaptól lehet majd megvenni. A PlayStation 4 egyébként nagyon sikeres terméke a Sonynak. Tőzsdei cég lévén, néhány hónapos adatot mondott csak a vezérigazgató: eddig negyvenmillió darabot adtak el belőle. PlayStation konzol ennél gyorsabban még nem fogyott soha.
A legérdekesebb termék talán az az okosóra volt, amelyből még csak egy-két darab létezik. Az órának nem csupán a kijelezőjét lehet személyre szabni, hanem a szíját is. Így a szíj is olyan stílusú lehet, amilyen a kijelző.
Az órának most indították el a kampányát a japán Kickstarteren és ha minden jól megy, akkor jövőre kezdik el az értékesítést Ázsiában. Arról, hogy Európába is jönne az óra, nincsenek hírek.
(Újságírónkat az Alcatel vitte ki az IFA-ra.)