Új terepen próbálja ki magát az orosz Kamaz: elektromos meghajtású városi buszt építettek, ami hamarosan üzembe is állhat az orosz Szilícium-völgynek is nevezett Szkolkovóban. A teherautógyár háromajtós szimpla busza (Kamaz-6282 "Vesztjam") másfél évig futott a város útjain, és a Rostech híre szerint a tesztidőszak lezárultával már csak a végső engedélyeztetésre várnak.
A Kamaz elektromos buszok teljes skáláját szeretné kifejleszteni, a nagyszabású terv első lépcsője lehet a sikeres projektnek nyilvánított 6282-es busz. A jármű lítium-titán akkumulátorait közönséges, háztartási elektromos hálózatra csatlakozva is lehet tölteni, a tesztidőszak egyik tanulsága azonban, hogy ez túl sok időt, majdnem egy napot vesz igénybe. A Kamaz mérnökei jelenleg ezt kiküszöbölendő dolgoznak három ultragyors töltési pont beépítésén.
Andrej Szavinkov főtervező szerint a busz akkumulátorai 15 ezer töltési ciklust bírnak majd ki, de mivel egyelőre gyártásuk elég költséges, 2020 előtt nemigen fognak nagy teret nyerni az effajta elektromos buszok. Szavinkov úgy tippeli, ha a addig nem történik technológiai áttörés az akkumulátorgyártásban, 2025 körül várható a szélesebb körű elterjedés.
A főtervező a sikeres tesztről szólva úgy nyilatkozott, hogy a busz kényelmes, csendes, futása sima, működésében, teljesítményében csupán a nagy téli hidegek idején tapasztaltak visszaesést.
A nagyvonalú elképzelések szerint a közeljövőben autonóm e-buszok cirkálnak majd a kormányzati nyomásra épülő orosz kutató-innovációs központban, ugyanis a tesztidőszak tapasztalatait felhasználva a Kamaz ki fogja dolgozni a busz vezető nélküli verziójának tesztprogramját is, tette hozzá Szavinkov a jövőről szólva.