Kártevő került a Spotify hirdetéseibe
A hirdetésekre épülő ingyenes szolgáltatásokkal időnként nem várt extrákat is kapnak a felhasználók: vírusokat és egyéb kártékony kódokat. A szolgáltatók ugyanis nem mindig tudják részletesen felügyelni a hirdetési tartalmakat, és ezt tudják kihasználni a támadók, hogy hozzáférést szerezzenek a lehetséges áldozataikhoz.
Szerencsére a Spotify észrevette a hibát, miután néhányan jelezték neki a problémát, de így is sanszos, hogy aki a zeneszolgáltatás ingyenes változatát használja, az látott néhány fertőzött hirdetést. A kártékony kód mindegyik platformon megjelent, Macen, Windowson és Linuxon egyaránt.
Azt mondja a zeneszolgáltató, hogy kevés ügyfelét érintette a hiba, néhány elszigetelt esetben tapasztalták azt a júzerek, hogy gyanús weboldalak töltődnek be az alapértelmezett böngészőben. A Spotify azt mondja, hogy azonosította a probléma forrását, leállította a hibás hirdetéseket, és alaposabban odafigyel, hogy ne történjen hasonló.