Érkezik a Netflix első komoly riválisa?
Tavaly januárban meglepetésként érte a világot, hogy a főleg angol nyelvterületen népszerű Netflix szolgáltatási területét 130 országra kiterjesztették. A hazánkban is elérhető videóstreaming azóta is komoly rivális nélkül gyűjti az előfizetőket, és már majdnem kétszer több aktív felhasználója van az USA területén kívül, mint azon belül.
A Netflix kiváltságos helyzete hamarosan megváltozhat, amikor az Amazon Prime Video is kilép a globális közönség elé.
Az Amazon Prime Video most csak öt országban elérhető (USA, Nagy-Britannia, Németország, Ausztria és Japán), hamarosan Indiát is bekötik, és megjelentek arra utaló jelek, hogy a decemberben várható bővítés sokkal komolyabb lesz,
A helyzet azonban még nem teljesen egyértelmű. Egyelőre csak annyit lehet biztosan tudni, hogy a Top Gear eredeti stábja, Jeremy Clarkson, James May és Richard Hammond egy új autós műsort forgat az Amazon 250 millió dolláros támogatásával, The Grand Tour címen, és már hivatalosan megerősítették, hogy ezt világszerte adni fogják.
Mivel a Top Gear világszerte 350 milliós nézőközönséget vonzott, az Amazon érdekében állna kihasználni a műsor népszerűségét. Annak farvizén bemutatja a teljes portfolióját, és gyorsan felépítheti az előfizetői bázisát. A Wall Street Journal üzleti lap szerint valami ilyesmi fog történni, a videós szolgáltatás egy „masszív globális megjelenés küszöbén áll”.
Az Amazonnak minden lehetőséget meg kell ragadnia, hogy megtérüljön a The Grand Tour forgatására költött hatalmas összeg. A Prime Videonak idén júliusban 63 millió előfizetője volt, ami eltörpül a Top Gear egykori rekordja mellett, amit úgy értek el 2013-ben, hogy a műsor 212 országban/területen volt látható a tévékben. Ehhez pedig, úgy tűnik, még egy kicsit gyúrni kell.