Nekimegy a kamuhíreknek a Facebook
További Tech cikkek
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
- Azonnal cserélje le, ha ilyen routert használ!
Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezetője egy szombati posztban közölte, hogy komolyan veszik az álhírek terjedését a közösségi oldalon, és a közeljövőben lépéseket tesznek majd annak érdekében, hogy gátat szabjanak a kamu terjedésének.
A dolog apropója, hogy a Donald Trump elnökválasztási győzelme utáni sokkban az amerikai média elkezdett magyarázatokat keresni a váratlan eredményre, és rövid úton meg is lett a főbűnös: a techcégek, azon belül is a Facebook az oka, hogy Trump nyerni tudott. A vádak szerint úgy elburjánzottak a Facebookon a durva álhírek, hogy azok már érdemben befolyásolták a választást, ezért tudott nyerni a folyamatosan kamuzó és össze-vissza beszélő jelölt. Arról, hogy ebben mennyi az igazság, itt írtunk részletesen. (Spoiler: nem annyira sok.)
Zuckerberg posztjában azt írja, hogy eddig bíztak a közösség kollektív bölcsességében, azaz abban, hogy az emberek el tudják dönteni, hogy mi kamu és mi nem. Úgy gondolták, hogy inkább hagyják, hogy az emberek megosszák, amit akarnak, minthogy beavatkozzanak a dologba.
Szerinte az álhírek továbbra is csak a teljes facebookos tartalom kis részét adják, de azért tesznek lépéseket a jelenség ellen, például:
- Javítják az álhír-felderítő mechanizmusokat.
- Könnyebbé teszik a kamu információk bejelentését.
- Független harmadik féltől is kérnek majd segítséget a kamu kiszűrésére, elsősorban ezzel foglalkozó szervezetektől.
- Megjelölnék azokat a tartalmakat, amelyeket kamunak ítéltek a felhasználók vagy külső szakértők, és ezeket csak egy erre vonatkozó figyelmeztetés után lehetne olvasni.
- Csak a jobb minőségű forrásból származó írások fognak megjelenni az üzenőfalon.
- A hirdetési politikájuk átformálásával megpróbálják elvonni azokat a pénzügyi ösztönzőket, amelyek a kamuhír-terjesztést támogatják. Ugyanis az álhírek mögötti motiváció gyakran az, hogy a kattintásvadász kamuk farvizén hirdetési pénzt szerezzenek a terjesztők.
- Együttműködnek újságírókkal és a híriparral, hogy jobban megismerjék, hogyan kell ellenőrizni a kamut.
Ezek tehát a nagy ötletet. Zuckerberg szerint nem biztos, hogy működni fog, de komolyan veszik a dolgot, és javítani akarják a rendszert.