Tavaly csak hirdetésekre több mint egymilliárd dollárt fizetett ki a YouTube a zeneiparnak. Ezekből az adatokból is kitűnik, hogy hosszú évek óta most először nőtt a zeneipar bevétele.
És ez az előfizetői rendszernek köszönhető. A Macquarie elemzői néhány hete azt jósolták, hogy a globális bevételek megduplázódnak a következő tíz évben. A YouTube közzétett számai csak megerősítették ezt a jóslatot.
Persze nem mindenki ért egyet ezzel a zeneiparban. Nagyon sokan azzal vádolják a videómegosztó oldalt, hogy nagyon alacsonyak a díjak, amelyet a zenészeknek fizet. A felhasználók több száz milliárd zeneszámot hallgattak meg a YouTube-on, mégis kevesebb bevételük származott belőle a zenészeknek.
Mindenesetre idén a zenestreamelő szolgáltatásokból származott a zeneipar bevételének legnagyobb része. Összehasonlításként, a Spotify 1,8 milliárdot fizetett ki a zeneiparnak.