Franciaországban is szűri az álhíreket a Facebook
Kampányt indított a Facebook Franciaországban is, hogy letörjék a hírfolyamokban megjelenő álhíreket. Nem véletlenül választották Németország után Franciaországot, itt elnöki választások lesznek idén.
A Facebook nyolc francia médiacéggel dolgozik együtt, hogy ellenőrizzék és szűrjék a felhasználók által bejelentett tartalmat. Az egyik partner a Le Monde, ők írták azt, hogy a francia kampány nagyon hasonlít a tavalyi amerikai és a múlt hónapban indított német akcióra.
A Facebookot és a Google-t nagyon sok támadás érte az elmúlt időszakban, hogy sok álhírt engedtek terjedni az amerikai választások alatt. Az európai vezetők most attól félnek, hogy a hamis hírek befolyásolhatják a kontinensen rendezett választásokat.
A rendszer a következő: ha egy felhasználó hamisnak jelöl egy hírt, az egy olyan felületen landol, amelyet a nyolc partner szerkesztőség lát. Ha legalább két médiacég megerősíti, hogy a hír hamis (linkekkel alátámasztva persze), akkor az adott hírt vitatottnak jelöli a Facebook hírfolyama. Ez azt jelenti, hogy a felhasználókat figyelmeztetni fogja, amikor meg akarják osztani azt.
A Le Monde mellett részt vesz az akcióban az AFP (Agence France-Presse), a BFM-TV, a Franceinfo, a France Médias Monde, a L’Express, a Libération és a 20 Minutes.