Van, amit még Trump sem tud nyereségessé tenni
Hiába támadt kétes értékű hírverés a Twitter körül, a közösségi oldal egyszerűen képtelen nyereséges üzleti modellt felmutatni.
Donald Trump amerikai elnök előszeretettel nyilvánul meg a Twitter adta 140 karakteres limiten belül, és már a kampány során is komoly ingyenreklámot adott a szolgáltatásnak – a most kiadott üzleti jelentések alapján azonban ez semmit sem segít azon, hogy a Twitter maga folyamatosan durván veszteséges.
A negyedik negyedéves üzleti eredmények szerint 638 millió dolláros forgalom mellett 167 millió dolláros veszteséget termeltek (tavaly ilyenkor ez csak 90 millió volt), és ami ennél is kellemetlenebb: a felhasználói bázis növekedése jó ideje megtorpant, 319 milliónál nem nagyon akar feljebb menni.
A Twitter a saját alaptulajdonságai miatt van bajban. Egy 140 karakteres üzenet mellé reklámozás szempontjából jelentéktelen mennyiségű extra tartalmat lehet csak odatenni, míg mondjuk ha Trump a Youtube-on (vagy épp facebookos videókban, vagy az Indavideón) tenne bejelentéseket, oda bőven lehetne komoly pénzeket behozó reklámokat tenni.
Szakértők szerint a cég másik problémája, hogy egyszerűen túl sokan dolgoznak ott ahhoz képest, amennyi emberre szükség lenne, és a részvényopciók komolyan megfékezik a cég anyagi helyzetét. Ehhez jön az, hogy bár egyre több helyen jelennek meg reklámok, és a felhasználók által látott posztokat is folyamatosan kavarják egy nyilván a bevételek növekedésének kedvező algoritmus alapján, a dolog csak nem akar összejönni.
Az egyetlen reményt adó körülmény, hogy a cég készpénzforgalma pozitív, és jó egymilliárd dollárjuk pihen a bankban. Csak a profit várat magára – ha nem változtatnak hamar, minden bizonnyal eltűnnek majd a Google és a Facebook mellől.