Sose értettem, mire jók az okosórák, ha ott az okostelefonunk
– Xu Zhijun, vagyis angolosabb nevén Eric Xu, esetleg magyar átírásban Hszü Csecsün. Bárhogy is írjuk, ő a Huawei épp regnáló vezérigazgatója, vagyis azé a cégé, amelyik maga is fontos szereplő az okosórák piacán.
Az igazság órája
Xu kedden a cég sencseni elemzői konferenciáján beszélt az okosórákról. Nemcsak az egész ágazat jövőjét kérdőjelezte meg úgy általában, de azt is megjegyezte, hogy ő maga sose hordana okosórát – írja a South China Morning Post.
"Ezért amikor a Huawei okosórás csapata nagy izgalommal előadja az ötleteit, mindig emlékeztetem őket, hogy gondolják végig, van-e ezekre a termékekre kézzel fogható igény a piacon" – válaszolta egy kérdésre a cégvezér. A Huawei 2015-ben adta ki az első okosóráját, és épp idén február végén, a barcelonai mobil világkongresszuson mutatták be a Huawei Watch 2-t, rögtön két változatban is.
Az okosórák piaca egyébként kétségtelenül megtorpant, és különböző felmérések szerint akik be is ruháztak egy okosórára, azoknak egy jelentős része se használja a nehezen megfogható előnyöket kínáló kütyüt.
Megtorpant az okosórák terjedése
A felhasználóknak nem elég, hogy minden évben új termékekkel rukkolnak elő a gyártók, ha nem mutatják meg, hogy mire is jó valójában az okosóra.