Hát ezért nem szabad megnyomni a "Ne nyomd meg!" feliratú gombot
Múlt hétvégén teljesen összeomlott a British Airways légitársaság globális informatikai rendszere, ami napokig elhúzódó súlyos fennakadásokat okozott a cégnek. Becslések szerint a kár 150 millió font (55 milliárd forint), amit nem az orosz hekkerek, nem az iszlám terroristák, hanem egy átlagos alkalmazott okozott, aki véletlenül lekapcsolta a szünetmentes tápot, írja az MTI.
Ha van a BA londoni adatforgalmi központjában olyan kapcsoló, amire rá kellett volna írni, hogy "Ne nyúlj hozzá!", akkor az azon az áramforráson volt, ami a normál hálózati áramellátás mellett a vészhelyzeti tartalékot biztosító akkumulátorokkal és a dízelgenerátorral volt összeköttetésben. Ezt sikerült az egyik karbantartást végző alkalmazottnak lekapcsolnia.
Az eset a társaság két legnagyobb londoni bázisrepülőterén, Heathrow-n és Gatwicken okozott komoly problémákat, ahol 700 járatot kellett törölni. Sok külföldi repülőtéren is leálltak a British Airways járatai, mindezt egy május végi hosszú hétvégén: a becslések szerint 75 ezren rekedtek a reptereken.
A légitársaság kérte az utasait, hogy minden számlát őrizzenek meg, ugyanis a felfordulás alatt vásárolt élelmiszerek, menetjegyek, szállodaszámlák árait is visszaigényelhetik. Ezekkel együtt a BA akár 150 millió font kártérítést is kénytelen lehet kifizetni.