A kevesebb néha többet ér, erre jöttek rá a YouTube és a Google Daydream VR platform mérnökei, és kameragyártók támogatásával elindították a VR180 nevű kezdeményezést - írja a The Verge. Már a névből is kitalálható, hogy ebben a felére csökkentik a panorámaképek által lefedett tér szeletét, azaz
Ez azt jelenti, hogy a VR-sisakokba bújva mindkét irányba el tudjuk majd forgatni a fejünket, hogy körülnézzünk, viszont nem tudunk majd hátrafordulni, esetleg ájulásig körbe-körbe-körbe-körbe forogni a virtuális térben. Visszalépésnek tűnhet a körpanoráma felakkorára szeletelése, ám ezzel a húzással rengeteg pepecselős munkától megkímélik majd a videók készítőit, hiszen nem kell majd a két 180 fokos felvétel (általában nem tökéletes) összeillesztésével bajlódni.
Arról nem beszélve, hogy a 360 fokos videók bődületesen nagy felbontású szenzorokkal is egészen rossz képminőséget produkálnak. A 4K vagy 8K felbontásnak megfelelő pixelmennyiséget ugyanis nem a látóterünk igen kis részét elfoglaló téglalapon helyezik el, mint a hagyományos tévék esetében, hanem egy annál sokkal nagyobb felületű gombön.
Mindenki megnyugodhat, nem ugyanaz történik, mint amin a 3D TV-k mentek keresztül. Ezzel a lépéssel nem ér véget a VR pályafutása, csupán mindenki kap egy lélegzetvételnyi időt, hogy elkészülhessenek a mainál sokkal jobb vizuális élményt nyújtó technológiák, hardverek és filmgyártási módszerek.
A VR180 csökkenti a fájlméretet, egyszerűbbé teszi az operatőrök és a vágók munkáját, és a nézőnek sem kell beleszédülnie a virtuális valóságba.