Befellegzett a kínai alagútbusznak
Hivatalosan is véget ért az előbb szenzációsnak, majd szép nagy átverésnek tűnő kínai alagútbusz karrierrje – írja a Quartz.
Tavaly augusztusban mi is megírtuk, hogy Kína épített egy TEB–1 nevű hipermodern óriásbuszt, amely úgy nézett ki, mint egy nagy mozgó alagút, mert az út mentén elhelyezett síneket csúszott át a forgalom fölött, mintha bekebelezné az autókat. A cél az volt, hogy ezzel a módszerrel csökkentsék a közúti forgalmat és a gyakori dugók számát.
Így nézett ki a véglegesnek tervezetthez képest valamivel rövidebb prototípus Csinhuangtao városában:
Aztán nem sokkal később kiderült, akad azért néhány komoly probléma a busszal. Például hogy a a fenti videós is látható teszten a lényeget, a busz alatt áthaladó forgalmat nem is próbálták ki, és az egész felhajtás csak arra ment ki, hogy a fejlesztők befektetőket szerezzenek a megvalósíthatóságtól még távol álló projekthez. Az is kínos, hogy a busz alatti hely alacsonyabb, mint a kínai utakon közlekedő legnagyobb járművek.
A Quartz most kínai állami médiajelentésekre hivatkozva azt írja, a prototípust elzárták egy garázsba, a teszthez használt 300 méteres síneket pedig a hónap végéig felszedik. A fejlesztőcég honlapja elérhetetlenné vált, a vezérigazgató nem reagált a megkeresésekre. A projektből úgy tűnik, végül nem lesz semmi, pedig állítólag már Narendra Modi indiai kormányfő is érdeklődött iránta, hátha az indiai dugók problémájára is megoldást jelent. Nem jelent.