A Starcraft lesz a következő, amiben a mesterséges intelligencia rommá aláz minket
A Facebook és a DeepMind közös erőfeszítéssel nevelik a jövő mesterséges intelligenciáját, ami majd megtanítja kesztyűbe dudálni a StarCraft-világbajnokokat. A két cég arra tanítja a számítógépet, hogy legyőzze a legjobb emberi játékosokat a világ legnépszerűbb valós idejű stratégiai játékában.
Tavaly év végén mindkét vállalat bejelentette, hogy a StarCrafthoz terveznek mesterséges intelligenciát. Néhány hónappal később a Facebook nyilvánosságra hozta az adatokat, amivel a nyílt forráskódú TorchCraftba tápláltak. A DeepMind ezalatt a Blizzarddal együttműködve egy speciális tanulókörnyezetet fejlesztett a StarCraft II-höz.
A Facebook által begyűjtött adathalom nem mindennapi: 65 646 visszajátszás, 1,5 milliárd képernyőfotó és 496 millió parancs segíti a mesterséges intelligencia tanulását. A mélytanuló algoritmusok fejlettsége elsősorban attól függ, hogy jó minőségű adatokkal etessék őket – és abból lehetőleg minél többel. A gép így egyre többféle helyzettel ismerkedhet meg, és megtanulhatja, hogy mikor milyen stratégiát érdemes alkalmazni.
A DeepMind megközelítése más: ők a megerősítéses tanulás (reinforcement learning) módszerét alkalmazzák. Az ő adatbázisukban 65 000 visszajátszás szerepel, de ezt a következő hetekben megpróbálják feltornászni félmillióra.
A megerősítéses tanuláshoz használt ágensek nagyjából úgy működnek, mint az agy jutalomközpontja; megtanítják neki a jó és a rossz közti különbséget. Ha egy sakkprogramba belekódolják, hogy a győzelem jó, és a vereség rossz, az ágens arra fog törekedni, hogy győzzön, és megerősítést vagy jutalmat kapjon.