Évente 3 milliárd dollárba kerül egy aprócska ikon
Az Apple és a Google közt felfoghatatlanul nagy összegek cserélnek gazdát, és ezzel az iPhone gyártója válik még gazdagabbá. A Google ugyanis nem véletlenszerűen kerül be a böngészőkbe alapértelmezett keresőmotorként, hanem súlyos összegeket fizet ezért, és az Apple által kiadott Safari az elmúlt években különösen fontossá vált.
Ez forintban kifejezve még szebben hangzik, hiszen 774 milliárdos összeget még a világ legokosabb magyar vállalkozói sem tudnak egyben felmutatni.
A Bernstein nevű vállalat elemzője, Toni Sacconaghi egy 2014-es bírósági dokumentumból indult ki, amikor kiszámolta a két cég közti tranzakció összegét. Ebben az áll, hogy három évvel ezelőtt a Google nagyjából egymilliárd dollárt fizetett az Apple-nek, hogy az iOS alapértelmezett webes keresője legyen.
Azóta az iPhone és az iPad még jobban elterjedt, és az elemző számításai szerint emiatt a korábbi háromszorosára nőhetett a keresői hely értéke. Mivel az Apple felhasználói viszonylag sűrűn frissítik a készülékek szoftverét, az Apple alig pár hónap alatt le tudná cserélni több százmillió iPhone alapértelmezett keresőmotorját, és ez nagyon fájna a Google-nek, úgyhogy inkább fizet.
Hogy mennyire értékes az iPhone felülete, először talán akkor vált nyilvánvalóvá, amikor az Apple kidobta onnan a Youtube és a Google Térkép ikonját. Ez a két app korábban az iOS alapkészletébe tartozott, most viszont már a felhasználónak kell döntenie a telepítésről.