![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Kell egy Apple okosóra fillérekért?
A John Hancock amerikai életbiztosító szinte ingyen osztja a legújabb Apple okosórát új és meglévő ügyfeleinek, írja az Engadet. A cég 25 dollárért adja a 3-as sorozatba tartozó Apple terméket, ami töredéke a kb. 400 dolláros árnak. A jó vételnek tűnő ajánlat azonban olyan, mintha eladnánk a lelkünket az ördögnek.
A biztosító akciója ugyanis csak úgy érvényes, ha a Vitality Life nevű programjukban részt vevők szerződésben vállalják, hogy két évig rendszeres testmozgással járulnak hozzá egészségük megőrzéséhez. Ez praktikusan úgy számolódik, hogy az óra használatával életerő pontokat gyűjtenek a felhasználók, és ha két évig havi 500 pontot sikerül begyűjteni, akkor elégedetten dőlhetnek hátra, hogy 25 dolláros (kb. 6600 Ft) áron jutottak hozzá az okoseszközhöz.
![](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1861/18614/186143/18614355_b5fad42fdb0362b11204b03f92e7ae39_wm.jpg)
A program már korábban is működött a cégnél, de elsősorban tehetősebb, prémium biztosítási csomagokat választó ügyfeleiket motiválták az ajándékszámba menő ajánlattal, és sikerrel: az ügyfelek több mint fele sikerrel abszolválta a feltételeket. A pozitív tapasztalatok alapján most úgy döntöttek, kiterjesztik az akciót, és az alap biztosítási csomagok igénylőit is bevonják a programba.
Akadnak azonban aggódó hangok. Ezek szerint a biztosító nem igazán törődik a felhasználók igazi aktivitásával, viszont az akcióban részt vevő felhasználók önként osztanak meg a céggel alapvető és mindig naprakész egészségügyi adatokat, amiket aztán ki tudja, hogyan használhat fel a cég.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)