Egy kínai cég már többet ér a Facebooknál
A kínai techpiac óriásai – az Alibaba, a Baidu, a Tencent – sokáig csak hazai pályán domináltak, ezért a nyugati világ hajlamos volt kevéssé tudomást venni róluk. Ez azonban az utóbbi években megváltozott, ahogy maga a kínai piac is egyre fontosabbá válik a nyugati cégeknek is, illetve ezzel párhuzamosan a nagy kínai cégek is betörnek a nyugati piacra.
A fenti cégek közül is kiemelkedik a Tencent, abból a szempontból legalábbis mindenképpen, hogy a héten az első kínai céggé váltak, amely elérte az 500 milliárd dolláros piaci értéket. Ezzel egyúttal lehagyták a Facebookot is, és a világ ötödik legértékesebb cégévé léptek elő – írja a Reuters.
A cég rohamtempóban növekszik, idén több mint duplájára nőtt a részvényei árfolyama. A jelenlegi 522 milliárd dolláros (139 billió forintos) értékével Ázsia legtöbbet érő cégének számít, de az 519 milliárdon álló Facebook lehagyása után globálisan is csak az Apple (873 milliárd), a Google-anyacég Alphabet, a Microsoft és az Amazon áll előtte.
A Tencent errefelé elsősorban a WeChat nevű, Kínában mindenféle szolgáltatással teletűzdelt csetalkalmazásáról ismert, amelyre a Facebook is példaként tekinthet, amikor botokkal, mobilfizetéssel és hasonló szolgáltatásokkal bővítgeti a maga Messengerét. A WeChatnek 980 millió aktív havi felhasználója van, napi 38 milliárd üzenetet küldenek vele. Maga az app nyugaton is elérhető, de az igazán értékes szolgáltatás-ökoszisztémája nem, azt Kínán kívül épp most vezetik be, először Malajziában.
Emellett fizetési szolgáltatástól saját közösségi oldalon és a Tencent Video nevű kínai Youtube-on át egészen a mobiljátékokig egész sor piacon érdekeltek. Utóbbiak közül az egyik legnépszerűbb az Honour of Kings nevű szerepjáték, amelynek annyi aktív felhasználója van, mint Németország teljes népessége.
A Tencent után egyébként a nagy rivális Alibaba a második legértékesebb ázsiai cég a maga 481,5 milliárd dollárjával, a harmadik pedig a dél-koreai Samsung, 364 milliárddal.