Új hajtóművet teszteltek az orosz lopakodó vadászon
Sikerrel repült kedden új hajtóműveivel az ötödik generációs orosz vadászbombázó, a Szu-57 prototípusa – közölte az orosz repülőgépgyártó cég, az OAK, ami a Szuhoj tervezőirodával közösen fejleszti a MiG–29-es és Szu–27-es vadászok leváltására hivatott szuperszonikus repülőgépet.
A tervezőirodában T-50-es néven szereplő, PAK-FA-ként is emlegetett repülőgép kettes számú röpképes prototípusa (T-50-2) Moszkva közelében, a Gromov repülőtérről szállt fel, hogy végrehajtsa első tesztrepülését az új, Izgyelije-30 típusú hajtóművekkel.
A repülőgépet maga a Szuhoj főpilótája, az Oroszország Hőse címmel kitüntetett Szergej Bogdan vezette, az OAK közlése szerint a 17 perces tesztrepülés sikeres volt. Denisz Manturov ipar- és kereskedelmi miniszter szerint a sikeres légi hajtóműteszt új lendületet ad a PAK-FA-programnak, és “bizonyíték arra, hogy az orosz repülőgépépítésben nagy lehetőségek vannak, és hogy képesek nagyon intelligens rendszerek, különleges repülőgéptörzsek, digitális felszerelések, korszerű hajtóművek alkotására”.
Az amerikai lopakodó vadászok (F–22, F–35) vetélytársául szánt PAK-FA fejlesztése a 2000-es évek eleje óta zajlik, az első prototípus 2010-ben repült először, a tervek szerint 2019-re állnak készen a sorozatgyártásra.