22 milliárdot kerestek hamis vírusirtóval
A csoport egy Ukrajnában bejegyzett cégen, az Innovative Marketingen keresztül terítette a hamis vírusirtó szoftverüket. A módszerük egyszerű volt: félrevezető hirdetéseket helyeztek el nagyobb forgalmú, egyébként teljesen legális és jószándékú weboldalakon, amelyek a látogatókkal elhitették, hogy vírusfertőzött a gépük, és sürgős beavatkozásra van szükség. Az antivírus szleng scareware-nek hívja ezt a trükköt, legjellemzőbb formája, amikor egy felugró hirdetési ablakban jelenik meg a hamis vírusriasztás, rögtön a linkkel, ami a kamu vírust eltüntető szoftver megvásárlására bíztat.
Az FBI szerint az Innovative Marketing több mint egymillió kamu vírusirtót adott el a világ 60 országából származó, átvert internetezőknek, amiből százmillió dollár bevételük volt. A programok ErrorSafe, DriveCleaner, és hasonló neveken futottak.
A csoportot egy Ukrajnában élő 40 éves amerikai és egy 31 éves svéd vezette, őket fejenként 24 rendbeli számítógépes csalással vádolják, bűnszövetkezetben elkövetve. A tárgyalást a chicagói bíróságon tartják, az amerikai jog szerint az ilyen csalásoknál a maximálisan kiosztható büntetés 20 év lehet minden egyes bebizonyított csalás után. A harmadik vádlott, egy 26 éves amerikai csak alkalmazott volt a cégnél, nem tulajdonos, így neki csak 12 rendbeli csalásért kell majd felelnie.