A 46 éves Vince Weldon 1973 óta dolgozott a repülőgépgyárnál, kirúgásakor, 2006-ban a Dreamliner törzsét felépítő speciális műanyagokkal, szénszálas kompozitokkal foglalkozott a cég Phantom Works kutatóközpontjában. Azt állítja, azért tették ki a szűrét, mert felhívta a figyelmet a cégen belül a Dreamliner biztonsági problémáira - a cég szerint azért, mert többször durván megfenyegette a főnökét.
A volt mérnök szerint a Dreamliner fő újdonsága (az alumínium cseréje szénszálas műanyagra a repülőgép törzsében) súlyos kockázatokat rejt magában, amiről a Boeing is tud, de titkolja, hogy minél hamarabb elkezdhessék a gyártást és a szállítást (a cégnek több mint hétszáz, egyenként 150-200 millió dolláros gépre van már most megrendelése, amit 2008. májusában tud majd elkezdeni teljesíteni).
Nem bír ki egy villámot, összetörik, kigyullad
A vádak szerint egy esetleges kényszerleszálláskor a szénszálas kompozit váz sokkal könnyebben törik, mint a hagyományos alumínium, ráadásul ha kigyullad, mérgező füsttel ég, ráadásul a villámcsapásokkal szemben is sokkal kevéssé ellenálló - mindez katasztrófához vezetne olyan baleseteknél, amik fémből épült gépben túlélhetőek lennének. Mr. Weldon az állításait a cég belső levelezéséből származó emailekkel támasztja alá, amelyekben a mérnökök ezekről a problémákról beszélnek. A cég elismeri, hogy voltak ilyen gondok a fejlesztés során, de azt állítják, sikerült megoldani azokat.
A Dreamlinert nemrég mutatták be a nagyközönség előtt, jelenleg az amerikai szövetségi repülési hivatal (Federal Aviation Administration, FAA) tesztjei zajlanak, amelyeken át kell mennie a gépnek, mielőtt megkapná az engedélyt a gyártásra. Az első törésteszteken a repülő jó eredményeket ért el, de a hathónapos tesztelés java még hátravan.