Piroska
-12 °C
-2 °C

Frissítési garanciát vállal a Trend Micro

2002.10.09. 10:56
A legtöbb szoftver licencszerződése értelmében nem követelhet kártérítést a felhasználó, ha elégedetlen a programmal. A Trend Micro azonban szakít ezzel a trenddel, és fizetési garanciát vállal egy esetleges vírusfertőzés bekövetkezése esetére.
Gondolom sokan vagyunk úgy egy program megvásárlása után, ha az nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, esetleg még kárunk is származik használatából, hogy szívesen behajtanánk veszteségünket a gyártón. A szoftverek szerződéseit átolvasva mindannyian meggyőződhetünk arról, hogy ez reménytelen feladat, hiszen az efféle kártérítéseket eleddig eleve kizárták a gyártók.

Garanciális frissítés

Úgy tűnik, hogy a helyzet változóban van. A Trend Micro azzal igyekszik víruskereső termékének kiválóságát bizonyítani a vásárlók felé, hogy fizetési garanciát vállal egy esetleges vírusfertőzés bekövetkezése esetére.

A garancia természetesen nem úgy általában vonatkozik a vírusfertőzésekre, hanem csak azon esetekre, ha későn érkezik meg a megfelelő vírusadatbázis-frissítés. A gondatlan rendszergazda okozta veszélyek ellen a vírusirtókat gyártó cégek nem tudnak megoldással szolgálni, ezt a vállalatok informatikai biztonsági szabályozási rendszere tudja megoldani.

A Trend Micro új ügyfélprogramját, Virus Response Service Level Agreement (SLA) néven vezette be a prémium szolgáltatásait igénybe vevő ügyfelei számára. A garanciavállalás lényege, hogy bármilyen, ismeretlen vírushoz, a céghez való beérkezését követően 2 órán belül, elkészítik a felismerését lehetővé tevő frissítését, ha ez nem sikerülne, akkor fizet a cég. A felismerés persze még nem eltávolítást jelent (a garancia nem is arra vonatkozik), de így is komoly segítséget jelenthet a rendszerüzemeltetők számára.

A fizetés mértéke attól függ, hogy milyen partnernek számít a felhasználó. A közelmúltban elindított program alapján három kategóriába sorolják azokat az ügyfeleket, akik számára ezt a kiemelt szolgáltatást nyújtják.

Háromezer dolláros kártérítés

A legkisebb összeg 1000 dollár. Ez az "arany" fokozat után jár. 2000 dollárt kapnak a "platina" fokozatúak. A legtöbbet, azaz 3000 dollárt pedig a "gyémánt" kategóriába soroltak kaphatnak akkor, ha nem kapják meg időben a felismerést szolgáló adatbázisokat. A jelenlegi ügyfeleknek az új szolgáltatás igénybevételéhez át kell térniük az újabb szolgáltatáscsomagok egyikére.

A kezdeményezés - némi marketinges mellékíze ellenére - ígéretesnek tűnik. Jó lenne, ha az operációs rendszerek, az irodai és egyéb szoftverek gyártói is kidolgoznának egyszer valamilyen hasonló szisztémát a programjaikban megbúvó hibák kiszűrésének meggyorsítására, a felmerülő károk enyhítésére.

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!

Újévi szállás ajánlatok

Kezdje az évet kikapcsolódással, a wellnessből sosem elég.