A Panda Security adatai szerint villámgyorsan alkalmazkodtak a spammerek a gazdasági válsághoz, és ahelyett, hogy pénzt próbálnának kicsalni, inkább pénzt kínálnak fel a nehéz helyzetbe került embereknek. A segítség persze nem önzetlen, és még csak nem is különösebben biztonságos: nem tanácsos az általuk ajánlgatott, nagyjából az uzsorakamatok szintjén lévő hitellehetőségekkel élni.
Ahelyett, hogy szívgyógyszert vagy potencianövelőket árulnának, most inkább kölcsön akarnak adni – foglalta össze a helyzetet tömören Sándor Zsolt, a Panda Security magyarországi igazgatója. – Normális esetben mindez nem lehet különösebben csábító, de válság idején nagyon sokan pánikba esnek, és igyekeznek minden kínálkozó lehetőséget megragadni.
A Panda Security kutatásai szerint a spam továbbra is a teljes e-mail forgalom 90-95 százalékát teszi ki; tanulságos adat ugyanakkor, hogy míg a szeptember óta a spam-áradat összességében 5 százalékkal lett nagyobb, addig a gazdasági válsághoz kapcsolódó spamek száma kétszer ekkora arányban, 10 százalékkal növekedett.