A Wii egy évvel ezelőtti nyilvános premierjéig nem volt olyan ember a világon, aki ne vette volna biztosra: a Nintendo bukni fog az új játékgéppel. Aztán tavaly májusban bemutatták a hadonászós kontrollert, és hírtelen mindenki ki akarta próbálni, meg akarta érinteni. Sokan arra számítottak, hogy a kezdeti lelkesedés elmúltával visszaesnek az eladások, de a konzol megjelenése óta nem volt olyan hónap, hogy ne vezette volna az eladási toplistát. Április sem kivétel.
Az NPD szerint az amerikai piac vizsgált üzleteiben 360 ezer Wii-t vásároltak a negyedik hónapban. A piackutató beszámolt a vetélytársakról is: a korábban biztos befutónak tartott Sony PlayStation 3-ból negyedennyit, 82 ezret vásároltak, míg a lassan másfél éve piacon lévő Xbox 360 egész jól tartja magát: 174 ezret vittek haza.
Az NPD összesítése alapján a 2,5 millió Wii-t adtak el az Egyesült Államokban a tavaly novemberi premier óta, a Sony 1,3 milliónál tart, az X360 5,4 milliónál. A kizárólag hasra ütéses módszerrel dolgozó nexgenwars szerint világszerte 10,7 millió újgenerációs konzolt adott el a Microsoft, a Nintendo hétmillióval a redmondi cég nyakában lohol, a PS3 meg alaposan lemaradt hárommilliós eredményével.
Elemzők szerint a Sony van a legrosszabb helyzetben: ha kevesen veszik a PS3-at, bukik a konzol, ha sokan, az óriási deficit tovább nő, mert a japán cég több száz dolláros veszteséggel árulja a játékgépet. Áprilisban már végképp lemaradt a Sony: a korábbi hónapokban rendre az előzőgenerációs PS2 nyerte az eladási statisztikákat, most már az öreg játékgép is a második helyre szorult, 194 ezres eredménnyel.
Az NPD szerint az amerikai piac vizsgált üzleteiben 360 ezer Wii-t vásároltak a negyedik hónapban. A piackutató beszámolt a vetélytársakról is: a korábban biztos befutónak tartott Sony PlayStation 3-ból negyedennyit, 82 ezret vásároltak, míg a lassan másfél éve piacon lévő Xbox 360 egész jól tartja magát: 174 ezret vittek haza.
Az NPD összesítése alapján a 2,5 millió Wii-t adtak el az Egyesült Államokban a tavaly novemberi premier óta, a Sony 1,3 milliónál tart, az X360 5,4 milliónál. A kizárólag hasra ütéses módszerrel dolgozó nexgenwars szerint világszerte 10,7 millió újgenerációs konzolt adott el a Microsoft, a Nintendo hétmillióval a redmondi cég nyakában lohol, a PS3 meg alaposan lemaradt hárommilliós eredményével.
Elemzők szerint a Sony van a legrosszabb helyzetben: ha kevesen veszik a PS3-at, bukik a konzol, ha sokan, az óriási deficit tovább nő, mert a japán cég több száz dolláros veszteséggel árulja a játékgépet. Áprilisban már végképp lemaradt a Sony: a korábbi hónapokban rendre az előzőgenerációs PS2 nyerte az eladási statisztikákat, most már az öreg játékgép is a második helyre szorult, 194 ezres eredménnyel.