A britek a legaktívabbak, mégis a németek vannak legtöbben, ám a hollandok a legaddiktívabbak, mi az?
Internethasználat Európában.
Naponta 122 millió ember internetezik Európában, az átlagos európai felhasználó pedig havonta 16-17 napon összesen 24 órát tölt az interneten és 2662 weboldalt keres fel a comScore elnevezésű amerikai piackutató vállalat legfrissebb felmérése szerint.
A comScore 16 nyugat-európai állam és Oroszország 15 éven felüli lakosságának internethasználati szokásait vizsgálta. A világháló használata a felmérés alapján Hollandiában a legelterjedtebb, ahol 83 százalék internetezik rendszeresen. Kiemelkedően magas, 70 százalék körüli a penetráció a skandináv országokban is. Németországban találták a legtöbb felhasználót, 32,6 milliót. Ez 46 százalékos internetpenetrációs arányt jelent, a 40 százalékos európai átlag alatti értéket pedig csak Spanyolországban (39), Olaszországban (36) és Oroszországban (11 százalék) mértek.
Nagy-Britanniában a legaktívabb a netpolgár közösség: egy átlagos napon 21,7 millióan interneteznek a szigetországban - ez a legmagasabb arány a vizsgált országok között. Ezenkívül a brit felhasználók csatlakoznak a világhálóra a legtöbbször - jellemzően havonta 21 napon - és ugyancsak ők az elsők a virtuális térben eltöltött idő szerint, ami 34,4 órára rúg havonta.
Átlagosan havonta 16,5 napon interneteznek az európai felhasználók. A legkevesebbszer az oroszok, akik jellemzően csak 11 napon, de jóval az átlag alatt van még Ausztria 12 nappal és Olaszország is havi 12,9 nappal.
A 16 országból 13-ban ugyanazok az oldalak állnak a webhely-népszerűségi lista elején: a Google a legkedveltebb, a második a Microsoft honlapja, harmadik a Yahoo. A leginkább kíváncsiak a svéd felhasználók, akik havonta átlagosan 4019 különböző weboldalon böngésznek, és így minden egyes hónapban 51 százalékkal több helyen járnak, mint az átlag európai internetező a maga 2662 oldalával.
Naponta 122 millió ember internetezik Európában, az átlagos európai felhasználó pedig havonta 16-17 napon összesen 24 órát tölt az interneten és 2662 weboldalt keres fel a comScore elnevezésű amerikai piackutató vállalat legfrissebb felmérése szerint.
A comScore 16 nyugat-európai állam és Oroszország 15 éven felüli lakosságának internethasználati szokásait vizsgálta. A világháló használata a felmérés alapján Hollandiában a legelterjedtebb, ahol 83 százalék internetezik rendszeresen. Kiemelkedően magas, 70 százalék körüli a penetráció a skandináv országokban is. Németországban találták a legtöbb felhasználót, 32,6 milliót. Ez 46 százalékos internetpenetrációs arányt jelent, a 40 százalékos európai átlag alatti értéket pedig csak Spanyolországban (39), Olaszországban (36) és Oroszországban (11 százalék) mértek.
Nagy-Britanniában a legaktívabb a netpolgár közösség: egy átlagos napon 21,7 millióan interneteznek a szigetországban - ez a legmagasabb arány a vizsgált országok között. Ezenkívül a brit felhasználók csatlakoznak a világhálóra a legtöbbször - jellemzően havonta 21 napon - és ugyancsak ők az elsők a virtuális térben eltöltött idő szerint, ami 34,4 órára rúg havonta.
Átlagosan havonta 16,5 napon interneteznek az európai felhasználók. A legkevesebbszer az oroszok, akik jellemzően csak 11 napon, de jóval az átlag alatt van még Ausztria 12 nappal és Olaszország is havi 12,9 nappal.
A 16 országból 13-ban ugyanazok az oldalak állnak a webhely-népszerűségi lista elején: a Google a legkedveltebb, a második a Microsoft honlapja, harmadik a Yahoo. A leginkább kíváncsiak a svéd felhasználók, akik havonta átlagosan 4019 különböző weboldalon böngésznek, és így minden egyes hónapban 51 százalékkal több helyen járnak, mint az átlag európai internetező a maga 2662 oldalával.
forrás: mti