Az orosz Webparkon találtuk ezeket a fantasztikus képeket az Atlantis űrrepülőről, a Nemzetközi Űrállomásról, meg a Földről. Az oldalra felpakolt képeken jól megfigyelhető az űrrepülő sérülékeny hasa, képet kaphatunk abból, hogy mit látnak a Földből az űrhajósok, meg hogy milyen az, amikor az űrállomással összekötött Atlantis előtt szambázik egy asztronauta a légüres térben. Meg kiderül az is, milyen az űrrepülő műszerfala.
A Föld fölött 320-347 kilométerrel lebegő Nemzetközi Űrállomástól pénteken szakadt el az Atlantis űrrepülőgép, rajta a hét fős legénységgel, hogy a rossz idő miatt az eredetileg tervezett floridai leszállópálya helyett a kaliforniai Edwards támaszponton landoljon. A manőver közel kétmillió dolláros többletköltséggel járt.
Az űrsikló több mint 300 ezer méter magasból kezdte meg az ereszkedést, sebessége ilyenkor 28 000 km/h-ról kezd csökkenni, a légkörbe érve a külső burkolat több ezer Celsius-fokosra is felforrósodhat. Hőpajzsai jól bírták a terhelést. A légkörbe lépéskor kerülz sor az úgynevezett deorbit manőverre, ami pont olyan izgalmas, mit ahogyan hangzik. Aki nem tudja mi az, innen tájékozódhat.
A NASA állítólag 2008-ig szeretné üzemképes állapotban tartani az Atlantist, azután donorként használja majd, és alkatrészeit a Discoveryben, illetve az Endeavourben használja fel. A Nemzetközi Űrállomás most is fejlesztés alatt áll, többnyire az űrrepülők cipelik fel a szükséges alkatrészeket, modulokat.
Az űrsikló több mint 300 ezer méter magasból kezdte meg az ereszkedést, sebessége ilyenkor 28 000 km/h-ról kezd csökkenni, a légkörbe érve a külső burkolat több ezer Celsius-fokosra is felforrósodhat. Hőpajzsai jól bírták a terhelést. A légkörbe lépéskor kerülz sor az úgynevezett deorbit manőverre, ami pont olyan izgalmas, mit ahogyan hangzik. Aki nem tudja mi az, innen tájékozódhat.
A NASA állítólag 2008-ig szeretné üzemképes állapotban tartani az Atlantist, azután donorként használja majd, és alkatrészeit a Discoveryben, illetve az Endeavourben használja fel. A Nemzetközi Űrállomás most is fejlesztés alatt áll, többnyire az űrrepülők cipelik fel a szükséges alkatrészeket, modulokat.